Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

NSBM

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

NSBM

Antifa
20
39%
Heil
31
61%
 
Total votes: 51
User avatar

Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: NSBM

Post by Peiper »

Forteresse kan vel heller ikke kategoriseres som NSBM. "Quebec-patriotisk" orientert, ja.. Nasjonalsosialistisk anlagt, neppe. I allefall gir de ikke uttrykk for det.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

BÄde Akitsa og Forteresse har fÄtt plass i boka Wolves Among Sheep.. NÄ har ikke jeg kommet til det kapittelet enda..
Det er jo ikke sikkert de kan kategoriseres innenfor NSBM, men det har vel visse tilnÊrminger slik som sÄ mange andre band.. og kanskje litt mer enn ellers, siden de nÄ har fÄtt plass i boka.. hva vet jeg?

:think:
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Morkenstubbe wrote:BÄde Akitsa og Forteresse har fÄtt plass i boka Wolves Among Sheep.. NÄ har ikke jeg kommet til det kapittelet enda..
Det er jo ikke sikkert de kan kategoriseres innenfor NSBM, men det har vel visse tilnÊrminger slik som sÄ mange andre band.. og kanskje litt mer enn ellers, siden de nÄ har fÄtt plass i boka.. hva vet jeg?

:think:
AltsÄ, hvem er det som spiller NSBM? Virker som de fleste bandene i boka tar "avstand" fra sjangeren i den forstand at de ikke Þnsker Ä vÊre endel av en gruppe. Rotete opplegg.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

dauinghorn wrote:
Morkenstubbe wrote:BÄde Akitsa og Forteresse har fÄtt plass i boka Wolves Among Sheep.. NÄ har ikke jeg kommet til det kapittelet enda..
Det er jo ikke sikkert de kan kategoriseres innenfor NSBM, men det har vel visse tilnÊrminger slik som sÄ mange andre band.. og kanskje litt mer enn ellers, siden de nÄ har fÄtt plass i boka.. hva vet jeg?

:think:
AltsÄ, hvem er det som spiller NSBM? Virker som de fleste bandene i boka tar "avstand" fra sjangeren i den forstand at de ikke Þnsker Ä vÊre endel av en gruppe. Rotete opplegg.
Skal vÊre Êrlig..sÄ er jeg enig med du.
Black Metal er Black Metal.. og alt det som hĂžrer med. Skit at de skal lage en NSBM greie. Blir like f******a toskete som TNBN eller USBM.. eller whatnot...
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Mordo wrote:
Medicinmannen wrote:Hovedproblemet med "sjangeren" for min del, er at det virker sÄ j***a rÄnete og harry. Ikke det at metal ikke har en tendens til Ä vÊre det til vanlig altsÄ, men jeg greier bare ikke ta det seriÞst.
Men band ikledd kapper og masker, som kaller konsertene sine for 'ritualer' og som hevder de dyrker s***n og praktiserer okkultisme klarer du Ä ta pÄ alvor?
SÄ lenge de er ikledd evighetens kapper gÄr det greit.
Purity comes when death is all.

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Folk burde lytte til LORD OF EVIL fra Polen i denne trÄdens sammenheng, dritfett band!




The Shadow Order ble nevnt tidligere i trÄden, det liker jeg. Hele "Untold" skiva kan hÞres i sin helhet nedenfor, j****g fete saker;

DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Goatblessed necropenis wrote:Folk burde lytte til LORD OF EVIL fra Polen i denne trÄdens sammenheng, dritfett band!




The Shadow Order ble nevnt tidligere i trÄden, det liker jeg. Hele "Untold" skiva kan hÞres i sin helhet nedenfor, j****g fete saker;

LORD OF EVIL er fett som fy! Startet i 1991.. mye ond lyd som kommer fra dem.
Image
(Han i midten ser ut som han Mysil Bergsprekken..haha).
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Ein konstruktiv og nyttig Scream-trÄd! Verda stÄr ikkje til pÄske.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Det mÄtte nsbm til for Ä samle forumet , ja.

Mye frekt i trÄden her. Er positivt overraska.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Ingenting er sÄ samlende som ns.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Pluton Svea ftw.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Pluton Svea ftw.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!


IsKr
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 06 Jul 2016, 19:17
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IsKr »

Der StĂŒrmer/Totenburg spliten er fettetĂžff.

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Jeg vil kun henge pÄ et hakekors og smile og lytte til Galgenberg (Pol). "Blutgrund/Galgenberg" samlisen er sykt bra, mye god gammel Emperor "In the nightside eclipse" vibber over den.



DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Veadtuck wrote:Pluton Svea ftw.
Haha, her snakker vi muligens historiens dÄrligste band, faktisk. GrenselÞst flaut.
Purity comes when death is all.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Medicinmannen wrote:
Veadtuck wrote:Pluton Svea ftw.
Haha, her snakker vi muligens historiens dÄrligste band, faktisk. GrenselÞst flaut.
Da sliter du, jeg lider med deg :)
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!


IsKr
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 06 Jul 2016, 19:17
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IsKr »

Medicinmannen wrote:
Veadtuck wrote:
Pluton Svea ftw.

Haha, her snakker vi muligens historiens dÄrligste band, faktisk. GrenselÞst flaut.


Da sliter du, jeg lider med deg :)
Ikke sÄ veldig bra nei, men ikke sÄ ille som mye annet i den sjangeren. PÞnk er sÞppel uansett.
Har vel ikke noe med Nsbm Ă„ gjĂžre heller.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

lol nice try
Purity comes when death is all.

User avatar

Leper Lord
Poser
Poser
Posts: 263
Joined: 18 Nov 2013, 11:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leper Lord »

IsKr wrote: PĂžnk er sĂžppel uansett.
Lol :grin:

White wolves kommando er verdt Ă„ nevne innen sjangeren nsbm. Fine greier

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Morkenstubbe wrote:
dauinghorn wrote:
Morkenstubbe wrote:BÄde Akitsa og Forteresse har fÄtt plass i boka Wolves Among Sheep.. NÄ har ikke jeg kommet til det kapittelet enda..
Det er jo ikke sikkert de kan kategoriseres innenfor NSBM, men det har vel visse tilnÊrminger slik som sÄ mange andre band.. og kanskje litt mer enn ellers, siden de nÄ har fÄtt plass i boka.. hva vet jeg?

:think:
AltsÄ, hvem er det som spiller NSBM? Virker som de fleste bandene i boka tar "avstand" fra sjangeren i den forstand at de ikke Þnsker Ä vÊre endel av en gruppe. Rotete opplegg.
Skal vÊre Êrlig..sÄ er jeg enig med du.
Black Metal er Black Metal.. og alt det som hĂžrer med. Skit at de skal lage en NSBM greie. Blir like f******a toskete som TNBN eller USBM.. eller whatnot...
MÄ rette meg selv litt. I fÞlge boka slik jeg leser det, ser det ut som om forfatterne fokuserer veldig pÄ band med det visuelle og hvor "harske", hatefulle tekster som femfÞres, samt hvilke rÞtter banda har i en mer nasjonal sosialistisk/nynazistisk scene. Det kan virke som de banda de fokuserer pÄ har klare tendenser og flÞrter mye med ideologier, hyller Hitler, glorifiserer Det tyske riket, bÄde i historie og "helte fortellinger". Mye rasehat selvfÞlgelig. Hat mot alt og alle! En del politiske og elitistiske ytringer, tradisjonalisme og stolthet over eget land og rike...ikke bare s***n, mÞrke, depresjon, skog etc.. -greier som de fleste kjÞrer pÄ med.
En del av banda tar sikkert avstand fra Ä bli kalt NSBM for Ä ikke bli satt i bÄs.

Alt i alt er dette nok en vinkling av Black Metal som sjanger. NÄr det slutter Ä sjokkere for den gjengse metal fyr, mÄ streken strekkes videre til tema-er som faktisk kan sjokkere og tja, bli ett nytt spennende tema, nytt terreng for nye fÞlelser/holdninger/riff/stemning.

Black metal is for all the evil in man!!

np Kristallnacht - Reigning With Honour & Tyranny
:-D
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Locked Previous topicNext topic