Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

NSBM

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

NSBM

Antifa
20
39%
Heil
31
61%
 
Total votes: 51
User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

NSBM

Post by Vorax »

Det er på tide å få litt liv her på forumet. Hva er ståa når det gjelder NSBM? Boikott, eller gir dere f**n? Jeg gir stort sett f**n og lar musikken tale for seg. Det finnes veldig mange bra band som beveger seg på og over cunten. Det kan virke som "sjangeren" er på fremmarsj i europa og det dukker stadig opp både nye band og festivaler som for eksempel Steelfest og Hot shower som booker band med et noe "tvilsomt" image. Høyrebølgen i europa er nok med på å legitimere denne typen band, men disse banda er også med på å gi black metal et enda mer frynsete rykte. Det er ikke alle som liker det, men etter at sjangeren i årevis har gått i en mer stueren retning så er det jo litt deilig med band som kjører sitt eget løp og provoserer og får liv i de stakkars antifa skrottene. Eller?

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Drit fullstendig i det og høyrer på det som er bra.

Det er utenkjeleg å gå glipp av meisterverk som til dømes Judeobeast Assassination på grunn av litt tvilsame haldningar.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Vorax wrote:Det er på tide å få litt liv her på forumet. Hva er ståa når det gjelder NSBM? Boikott, eller gir dere f**n? Jeg gir stort sett f**n og lar musikken tale for seg. Det finnes veldig mange bra band som beveger seg på og over cunten. Det kan virke som "sjangeren" er på fremmarsj i europa og det dukker stadig opp både nye band og festivaler som for eksempel Steelfest og Hot shower som booker band med et noe "tvilsomt" image. Høyrebølgen i europa er nok med på å legitimere denne typen band, men disse banda er også med på å gi black metal et enda mer frynsete rykte. Det er ikke alle som liker det, men etter at sjangeren i årevis har gått i en mer stueren retning så er det jo litt deilig med band som kjører sitt eget løp og provoserer og får liv i de stakkars antifa skrottene. Eller?

Grei ut og diskuter
Jeg tror ikke Napalm Death setter særlig pris på denne utviklingen (les: Blastfest 2017 kanselleringen).

Tvilsomt image? Jeg tenker at de fleste black metal-band har et tvilsomt image. Det er jo kun noen få som virkelig lever det de predikerer og i så måte har et fullendt image. Det som regnes som tvilsomt i denne omgang er det med nasjonalsosialistisk image og ja, de er med på å gi black metal et enda mer frynsete rykte. Nå skal det vel sies at de siste 15 årene har ryktet til black metal blitt stadig mer stuereint (les: kjedelig og ensartet).

Personlig synes jeg black metal burde vært alt annet enn hyggelig. Jeg husker selv hvor skremt jeg ble av lyden av bråk som vi i dag kjenner som "Under The Sign Of The Black Mark" og andre lignende opplevelser. I dag er slike skremmeskudd nesten fraværende. I så måte synes jeg black metal som provoserer på en eller flere måter er gull, selv om jeg personlig ikke skyter i den ene eller andre retningen når det kommer til politikk og krig og fred og sånn.
"Wolves Among Sheep" er en flott bok, interessant og velskrevet og inneholder ord om band jeg aldri har hørt om. Og musikk som det Ayran Art og andre med lager, er til tider j****g bra! Norske Nordvrede er også verdt å skrive om.

Så, konformitet= buh, faenskap=yeah!

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Jeg er fullstendig likegyldig til bands politiske/religiøse ståsted så lenge musikken er bra.

Ellers er jo "logikken" til antifa BM-fans ganske tvilsom. Drepe kristne = Dritfett. Drepe jøder = Fosterstilling og ramaskrik
Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Kjellvete wrote:Jeg er fullstendig likegyldig til bands politiske/religiøse ståsted så lenge musikken er bra.

Ellers er jo "logikken" til antifa BM-fans ganske tvilsom. Drepe kristne = Dritfett. Drepe jøder = Fosterstilling og ramaskrik
Så kristendom er for antifa ikke en religion som er opphav av jødedom? :-D
Jesus var jøde!
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Har lest hele Wolves Among Sheep. Ganske ensformig lesning etterhvert... Men nå kjenner jeg ikke til 95% av bandene det skrives om. Goatmoon, Clandestine Blaze, Grand Belial's Key og Arghoslent er vel det jeg har hørt noe på fra "sjangeren".

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Clandestine Blaze har null og niks med "NSBM" å gjøre.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Er ikke mange band som ligger i sjangeren "NSBM".. flere av dem har i så fall kalt seg Black Metal før, uten NS først...hehe.

Har man fulgt med siden starten, har flørten med nasjonalisme, ariske tendenser, hvit musikk, jødehat, nazisme, ideologier helt fra tidlig 80 tallet, første & andre bølges black metal og frem til i dag alltid vært et tema...
Mikser vi alt dette med religion, samfunnskritikk og politikk - får vi en salig blanding av ekkel, vond og hatefull Black Metal..
Hva du kaller det er egentlig likegyldig.. det er Black Metal, f**k off!!

På tide å legge om musikk stilen sin om det ikke faller i smak..

En ting er sikkert, jeg skal i hvert fall boikotte Napalm Death!
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Goatblessed necropenis wrote:Clandestine Blaze har null og niks med "NSBM" å gjøre.
Ok. Bare antok det siden de var tildelt et par-tre sider i nevnte bok.

User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Når BM generelt er blitt så stuerent og mainstream som det "er", er NSBM den siste undersjangeren som aldri vil bli mainstream. Vil en provosere er det enkelt å bare hive seg på "NSBM" sjangeren hvor en stiller seg på den "ulovlige" siden. Jeg går personlig ikke aktivt inn for å like NSBM band, men når jeg liker et band, ja så liker jeg det uavhengig av politisk standpunkt, det er jo tross alt musikken som betyr noe. Dessuten er et nasjonalistisk sympatiserende band, ikke synonymt med et 88 sympatiserende band, selv om de sannsynligvis blir satt i samme bås.

Hadde vært stas med noe nytt fra Sigrblot..

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Kjellvete wrote:Jeg er fullstendig likegyldig til bands politiske/religiøse ståsted så lenge musikken er bra.

Ellers er jo "logikken" til antifa BM-fans ganske tvilsom. Drepe kristne = Dritfett. Drepe jøder = Fosterstilling og ramaskrik
Drep kristne, jøder og muslimer. Dette er jo helt innafor og en del av fundamentet i bm.
Prominent Norwegian black metal vocalist Gaahl described "niggers" and "mulattoes" as "subhuman" and stated his support for Vikernes and Adolf Hitler. However, he too has since distanced himself from these statements.[13] Gaahl was elected Gay Person of the Year in 2010 in Bergen.[14]
Haha.

https://en.wikipedia.org/wiki/National_ ... lack_metal

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

En del Absurd er jo grisefett, gamle Helheim Society var ganske, ehem, på kanten.
Utrolig mye ræl under NSBM-fanen (hehe) dog.

Om man lar politikk styre hva for band man liker, da er man idiot og kan flytte til Sverige. Kort og godt.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Veadtuck wrote:En del Absurd er jo grisefett, gamle Helheim Society var ganske, ehem, på kanten.
Ja absolutt, og jeg likte faktisk også Blutgericht selv om den skiva ikke har så mye med det gamle Absurd å gjøre.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Vorax wrote:
Veadtuck wrote:En del Absurd er jo grisefett, gamle Helheim Society var ganske, ehem, på kanten.
Ja absolutt, og jeg likte faktisk også Blutgericht selv om den skiva ikke har så mye med det gamle Absurd å gjøre.
Blutgerich er knall! Likte også plata med nyinnspillinger av gamle sanger, Der Fünfzehnjährige Krieg, veldig godt.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Vlad
Belieber
Belieber
Posts: 58
Joined: 03 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vlad »

Kjenner lite til sjangeren ,men skal sjekke ut ting som nevnes her. Sliter mer med extreme-metal med sosialistiske/vegetarianer/miljøvennlig/Blitz-tekster enn denne sjangeren.Kan som eneste prinsipp ikke høre på kristne band. Uansett kvalitet.
Black Metal er anti og slik skal det fortsatt være. Om Napalm Death er imot,er jeg positivt innstilt allerede der.
En af dem er Kim Jubas på 33 år, der drømmer om en tilværelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver foreløbig. Han har alene i løbet af det seneste halve år haft fem voldsepisoder.

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Aldri helt følt at GBK er ett nsbm-band, tiltross for at folka bak har rimelig brune holdninger.
Uansett fantastisk band:
[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Annet som definitivt er verdt å nevne:
[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Vlad wrote:Kjenner lite til sjangeren ,men skal sjekke ut ting som nevnes her. Sliter mer med extreme-metal med sosialistiske/vegetarianer/miljøvennlig/Blitz-tekster enn denne sjangeren.Kan som eneste prinsipp ikke høre på kristne band. Uansett kvalitet.
Black Metal er anti og slik skal det fortsatt være. Om Napalm Death er imot,er jeg positivt innstilt allerede der.
Bortsett fra Burzum og Absurd så var vel Blazebirth hall bandene blant de aller første nsbm banda? Relatert til denne scenen er bra band som Temnozor (folk/pagan) (Kaldrad sang og gjorde mye på de første skivene), Nokturnal Mortum (Varggoth, Munruthel og Saturius har spilt i bandet) Dub Buk, Kroda og Walknut som alle deler eller har delt enkelte medlemmer og var inspirert av Blazebirth hall banda. Den siste Nitberg skiva er noe av det bedre av nyere blazebirth utgivelser og verdt å sjekke ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Den blir vel ikke brunere enn dette:

Det må være ny rekord i heiling. Ræva låt btw.


Sent from my iPhone using Tapatalk


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Image

Denne!

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Vorax wrote:Den blir vel ikke brunere enn dette:

Det må være ny rekord i heiling. Ræva låt btw.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så videoen uten lyd. Ekstremt lite kult. Kun provoserende egentlig, med tanke på all faenskapen som foregår i Ukraina for tiden.

Locked Previous topicNext topic