Tenkte at folk kunne dele hvilket album innenfor Thrash-sjangeren de synes er best.
Selv mener jeg at "Tempo of the Damned" - Exodus er noe av det beste.
Med låta "Blacklist" og stemmen til Paul Baloff, så er skiva gjennomført Badass! - Med stor B.
It is currently 01 May 2025, 03:25
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Post by xfrostbite »
Tenkte at folk kunne dele hvilket album innenfor Thrash-sjangeren de synes er best.
Selv mener jeg at "Tempo of the Damned" - Exodus er noe av det beste.
Med låta "Blacklist" og stemmen til Paul Baloff, så er skiva gjennomført Badass! - Med stor B.
"Tempo Of The Damned" er en rimelig stor opptur etter "Force Of Habit" for å si det mildt. En tolv års pause gjorde susen for bandet.
Tempo of the Damned er dødsbra, minus den forferdelige "Throwing Down". For en j***a drittlåt. Men det er bare å skippe den så kommer man fortere til "Impaler". Høres lett at det er gammel Exodus. Skivas beste spor!
Men det står nok mellom disse godbitene:
Morbid Saint - Spectrum of Death
Sabbat - Karisma
Sabbat - Satanasword
Slayer - Show No Mercy
Destruction - Sentence of Death
Destruction - Infernal Overkill
Whiplash - Power and Pain
Regner man de to første Sodomutgivelsene for thrash må de også inkluderes, men jeg gjør ikke det. Jeg pleier alltid og gå for "Spectrum of Death" og det gjør jeg sikkert nå og, men jeg sliter litt med å velge faktisk. "Spectrum of Death" er sikkert den hardeste skiva som noensinne er laget, og den produksjonen, a gitt. h*****e fett!
Som ikke er nevnt og som jeg kommer på i farten:
Megadeth - Rust in Peace
Artillery - By Inheritance
Testament - The Legacy
Sodom - Agent Orange
Sodom - Better Off Dead
Sabbat - de to første
Seventh Angel - alle tre
Target - Mission Executed
Razor - Evil Invaders
Som alltid et klin umulig spørsmål. Men om jeg kan velge ti, de skal være urangerte, og kun ett album fra hvert band, så ville dette vært nærme;
Metallica - Ride the Lightning
Slayer - Reign in Blood
Dark Angel - Darkness Descends
Exodus - Bonded By Blood
Kreator - Pleasure to Kill
Sodom -Obsessed By Cruelty
Destruction - Infernal Overkill
Hallows Eve - Tales of Terror
Equinox - Auf Wiedersehen
Annihilator - Alice in Hell
Til trådstarter: Baloff synger vel neppe på Blacklist
Sammenrasket topp 10
Slayer - South of heaven
Megadeth - Rust in Peace
Vio-lence - Eternal Nightmare
Anthrax - Among the living
Metallica - Ride the Lightning
Nuclear Assault - Handle With care
Testament - The Legacy
Exodus - Fabulous Disaster
Kreator - Pleasure to Kill
Forbidden - Forbidden Evil
Jeg kommer liksom ikke utenom Master of Puppets og Rust in Peace. Ikke bare det at de er skiver som betyr mye for meg personlig, men dette er skiver som inneholder en musikalitet og låtskriver-teft som sjelden kan matches uansett hva slags musikalsk kontekst de blir satt i. Dette er enorme skiver som strekker seg langt over og forbi sjangeren de ble skapt i.
Men sett bort ifra det får jeg enormt kick av å høre på
Exodus - Bonded By Blood
Sepultura - Schizophrenia
Morbid Saint - Spectrum of Death
Onslaught - The Force
Dark Angel -Darkness Descends
Gammal teutonisk thrash er moro det og, men de banda var så sinnsykt utighte så de når ikke helt opp for min del.
Mosher wrote:Til trådstarter: Baloff synger vel neppe på Blacklist
Eller på noe annet fra Tempo of the Damned. Den kom i 2004, to år etter at Baloff døde. Det er Steve "Zetro" Souza som er vokalist på den, akkurat som på de fleste klassikerne. Baloff sang kun på debuten, og live'n fra '97.
Så forresten Exodus live da Tempo kom ut, det var rimelig fett.