Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Skyclad

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Og den beste plata til Skyclad er.. ?

The Wayward Sons of Mother Earth
5
23%
A Burnt Offering for the Bone Idol
4
18%
Jonah's Ark
3
14%
Prince of the Poverty Line
3
14%
The Silent Whales of Lunar Sea
4
18%
Irrational Anthems
0
No votes
Oui Avant-Garde a Chance
1
5%
The Answer Machine?
0
No votes
Vintage Whine
1
5%
Folkemon
1
5%
 
Total votes: 22

Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skyclad

Post by Guest »

Old school scream board-bruker som jeg er (legg merke til den frekke stavemÄten), sÄ er jeg veldig glad i bandpoller, en kunst og en stilart som jeg med sorg ser at ungdommen lar gÄ i glemmeboka. Derfor ser jeg pÄ det som min fordÞmte plikt Ä slenge ut poller med jevne mellomrom, og spÞrre og grave om diskografien til alt som kan krype og gÄ av metalband. Og i dag har vi kommet til the founding fathers of folk metal; Skyclad.

Jeg syns Skyclad var heilt konge pÄ sine fire fÞrste skiver. PÄ de platene framfÞrte de ei glitrende blanding av thrash metal, gammal klassisk metal og folkemusikkelementer. Jeg veit ikke sikkert hvilken av platene jeg syns er best, men jeg tror jeg gÄr for Prince of the Poverty Line. Mens jeg gikk gjennom diskografien deres for Ä sette sammen pollen, sÄ jeg forresten at de ga ut en EP i sin tidlige karriere som (gisp, gulp!) har gÄtt meg hus forbi - Tracks from the Wilderness. Noen som vil selge? :D

De seinere platene deres har jeg ikke hÞrt for mye pÄ, ga dem opp etter The Silent Whales.... Jeg kjÞpte Folkemon, da HÄkon Grav pÄsto at den var av god, gammel standard. Jommen sa jeg smÞr, det var kjedelige greier. Og nÄ er de til og med uten Martin Walkyier. Hvordan skal dette gÄ?


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Valget sto mellom de to fÞrste. Jeg valgte "A Burnt Offering For The Bone Idol". Flere kongelÄter der, bl.a. "Karmageddon", "Spinning Jenny", "Rvannith" og "A Declaration Of Indifference".

Jeg er enig i at det var mye thrash metal i musikken deres i starten, uansett hvilke innvendinger Kringen mÄtte ha til det. :wink:
Blandingen med folkemusikk gjorde susen, men de tapte seg etterhvert. Jeg har alle skivene t.o.m. "Oui Avant Garde A Chance".


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

HÊ, har du ikke "Tracks of the Wilderness"? Den er jo driittÞff :D Men du har "Thinking Allowed" med to livelÄter? Vel, jeg digger Skyclad, mine favoritter er Wyward Sons of Mother Earth, Jonah's Ark (halvparten er det beste de har gjort), Prince...(mye bra), Silent Whale (min favoritt) og The answer Machine... Den dÄrligste er Irrational Anthems...


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Welhaven wrote:HÊ, har du ikke "Tracks of the Wilderness"? Den er jo driittÞff :D Men du har "Thinking Allowed" med to livelÄter?

Ehem.. nei, ikke den heller.. :oops: ... men jeg tenkte at TOTW var viktigere, siden den inneholder materiale jeg ikke ei gang kjenner til... kanskje jeg finner dem i ei eller anna bruktsjappe.


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

GladĂžks wrote:
Welhaven wrote:HÊ, har du ikke "Tracks of the Wilderness"? Den er jo driittÞff :D Men du har "Thinking Allowed" med to livelÄter?

Ehem.. nei, ikke den heller.. :oops: ... men jeg tenkte at TOTW var viktigere, siden den inneholder materiale jeg ikke ei gang kjenner til... kanskje jeg finner dem i ei eller anna bruktsjappe.

Fant "Tracks Of The Wilderness" i ei sjappe her i Kiel for noen mÄneder siden. Skiva er bra den, med live-opptak fra Dynamo-festivalen.


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

"Emerald" er kongeversjon av Thin Lizzy-lÄta..."Down from the mountain came the marching men...." :D


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Welhaven wrote:"Emerald" er kongeversjon av Thin Lizzy-lÄta..."Down from the mountain came the marching men...." :D

Enig! Ei stor lÄt enten det er Lizzy eller Skyclad som spiller!


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

KjÞpte en samlesak ved navn Old Rope for en stund tilbake. Var faktisk en del artige lÄter..


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

torjo wrote:Jeg er enig i at det var mye thrash metal i musikken deres i starten, uansett hvilke innvendinger Kringen mÄtte ha til det. :wink:

Tja, ikke enig i at det var MYE thrash, men pÄ fÞrsteskiva er det helt klart elementer. Mye heftig riffing pÄ "A Burnt Offering For The Bone Idol" ogsÄ, men helhetlig ikke thrash i mine Þrer. Stemte forresten pÄ nevnte skive som deres beste, mange knallÄter der."Prince Of The Poverty Line" er muligens den nest beste.

Og for noen tekster da!

Leif


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Jeg svarte The Silent Whales of Lunar Sea. Var det riktig?

Helt seriÞst sÄ har jeg ikke noe greie pÄ Skyclad, men det ville vÊrt den artigste tittelen Ä hÞre Martin Valkyrie uttale. The Thilent Whaleth of Lunar Thea.


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Stian wrote:Jeg svarte The Silent Whales of Lunar Sea. Var det riktig?

Hadde det ikke vĂŠrt for at den plata kom lenge fĂžr "Futurama" ville jeg trodd at comic-serien var inspirasjonskilde til tittelen.

Noen som husker den episoden der de drar til MĂ„nen og en gjeng hvalfangere synger "We are whalers of the moon, we are whalers of the moon..."?

Sorry, en liten avsporing fra emnet...


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Er det ikke der de er pÄ den fornÞyelsesparken hvor Bender blir pÊlma ut? Han sier noe sÄnn som; "Forget Your stupid theme park! I'm gonna make my own. With hookers! And blackjak! In fact, forget the theme park!" Ubetalelig!


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Stian wrote:Er det ikke der de er pÄ den fornÞyelsesparken hvor Bender blir pÊlma ut? Han sier noe sÄnn som; "Forget Your stupid theme park! I'm gonna make my own. With hookers! And blackjak! In fact, forget the theme park!" Ubetalelig!

Det stemmer nok det. Bender er konge! Futurama ruler!


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Jeg har skrevet blackjak, ser jeg nÄ. Der forsvant DET perfekte bildet jeg har strevet for Ä lage av meg selv pÄ denne siden i evigheter nÄ. Ja, ja, fÄr lete etter et nytt board, da....


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Apropos Martin Wylkier, Sabbat med "Dreamweaver" mÄ vÊre den feteste thrash-skiva ever!!! Sett pÄ den pÄ fÄrrschpiel og alkoholen fester seg utrolig enkelt til blodet mitt...Den fÞrste er ogsÄ j****g kul, forresten...
Ble nevnt i en bok om "satanisme" som det verste eksemplet tekstmessig: "Hark, the fallen angels sing: glory to s***n our king", heheh. Det er allsangmaterialet det :twisted:


Guest
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guest »

Jeg synes at Vintage Whine er best, men No daylight nor heeltaps (??) er ogsÄ et konge album. Skyklad er undervurdert av folk flest!

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

thekkel wrote:Jeg synes at Vintage Whine er best, men No daylight nor heeltaps (??) er ogsÄ et konge album. Skyklad er undervurdert av folk flest!

Synes du virkelig det albumet er bedre enn de tidlige skivene?

Leif


thekkel
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thekkel »

Etter nĂžye gjennomtenkning: Ja, det gjĂžr jeg.

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Kan jeg spĂžrre hvorfor?

Leif


thekkel
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thekkel »

leifk wrote:Kan jeg spĂžrre hvorfor?

Det kan du, men jeg kan ikke gi deg noe fornuftig svar. Jeg bare syns det er slik.

Locked Previous topicNext topic