Bruce Dickinson- Tattooed Millionaire
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Bruce Dickinson- Tattooed Millionaire
FĂžr Bruce Dickinson forlot Iron Maiden hadde han allerede debutert som soloartist. Tattooed Millionaire kom ut i 1990, og er etter mitt syn en glimrende soloplate. Simpelten et fantastisk album.
Janick Gers spiller dritbra pÄ skiva og. det er simpelten ikke EN lÄt pÄ skiva som er dÄrlig. selv om det er noen som er bedre enn andre. Son of a gun og Born in 58 stÄr for min del som to av de sterkeste sporene pÄ skiva. men ogsÄ tittelsporet, Gypsy Road og en knallversjon av Bowie's "All the young dudes" ogsÄ lÞfter skiva enda hÞyere. Hele skiva er bra, er ikke en eneste dÄrlig lÄt her. og det er ikke ofte man finner skiver man kan si det om.
Har hatt skiva i mange Är, men kjÞpte meg nylig re-utgaven med b-sider og livelÄter. med blandt annet den glimrende "wind of change" (ikke samme som Scorpions til info). ForÞvrig fÞlger det med en annen versjon av samme lÄt pÄ re-utgaven av Balls to Piccasso (som jeg ogsÄ har), og jeg mÄ si at Tattooed-versjonen er mye bedre enn Balls-versjonen, men smak og behag
hva mener du om Dickinsons solodebut?
Janick Gers spiller dritbra pÄ skiva og. det er simpelten ikke EN lÄt pÄ skiva som er dÄrlig. selv om det er noen som er bedre enn andre. Son of a gun og Born in 58 stÄr for min del som to av de sterkeste sporene pÄ skiva. men ogsÄ tittelsporet, Gypsy Road og en knallversjon av Bowie's "All the young dudes" ogsÄ lÞfter skiva enda hÞyere. Hele skiva er bra, er ikke en eneste dÄrlig lÄt her. og det er ikke ofte man finner skiver man kan si det om.
Har hatt skiva i mange Är, men kjÞpte meg nylig re-utgaven med b-sider og livelÄter. med blandt annet den glimrende "wind of change" (ikke samme som Scorpions til info). ForÞvrig fÞlger det med en annen versjon av samme lÄt pÄ re-utgaven av Balls to Piccasso (som jeg ogsÄ har), og jeg mÄ si at Tattooed-versjonen er mye bedre enn Balls-versjonen, men smak og behag
hva mener du om Dickinsons solodebut?
-
- Poser
- Mood:
Dette er ei fantastisk metal-sommerplate! GjennomfĂžrt fengende og allsangvennlig. Obligatorisk for alle som liker bra hard musikk...
Tittelsporet er favoritten...ogsÄ artig Ä hÞre at David Bowie faktisk har noe for seg...
Tittelsporet er favoritten...ogsÄ artig Ä hÞre at David Bowie faktisk har noe for seg...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
SmÄtrivelig skive dette. Helt klart bedre enn Skunk og Balls(med unntak av et par killerlÄter).
Men langt ifra sÄ bra som de tre siste. Taper seg pÄ slutten gjÞr den ogsÄ.
Men langt ifra sÄ bra som de tre siste. Taper seg pÄ slutten gjÞr den ogsÄ.
Praise the lord and pass the ammunition
-
- Poser
- Mood:
Dickinson's beste solowise, og Born In 58 er favorittlÄta
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Poser
- Mood:
Thefaithlesspriest wrote: ogsÄ artig Ä hÞre at David Bowie faktisk har noe for seg...
Waddoyamean Bowie er fett
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Plata er riktig god, men stilen stinker. Jeg klarer ikke denne musikken, men lÄtene er gode og plata er gjennomfÞrt. Hmmmm, nÄ skjÞnner jeg ingenting. NÄ har jeg bÄde lyst til Ä sette den pÄ og la vÊre...
-
- Poser
- Mood:
Lynchomaniac wrote:Thefaithlesspriest wrote: ogsÄ artig Ä hÞre at David Bowie faktisk har noe for seg...
Waddoyamean Bowie er fett
Bowie er kjett...han lever pÄ karismaen sin, og nÄr han er dau, er musikken det ogsÄ...
Tattooed Millionaire er ei bra skive. Son of a Gun, tittelsporet og Born in '58 er kongelÄter, men resten er og trivelige lÄter.
Og Lyncho, at Nils ikke liker 70-tallet er vel ikke noe nytt. Hadde Ziggy Stardust kommet i 84 kan du ta deg f**n pÄ at det hadde vÊrt ei av favorittskivene hans...
Og Lyncho, at Nils ikke liker 70-tallet er vel ikke noe nytt. Hadde Ziggy Stardust kommet i 84 kan du ta deg f**n pÄ at det hadde vÊrt ei av favorittskivene hans...
-
- Poser
- Mood:
Bowie har jeg diskutert i Ärevis med eldre folk som ikke er sÊrlig interesserte i metall. Det er flere enn meg som mener at musikken hans har gÄtt ut pÄ dato.
Derfor kan du tenke deg at jeg ikke ble sÊrlig overraska da jeg hÞrte du hadde fÄtt kick pÄ ham...
Derfor kan du tenke deg at jeg ikke ble sÊrlig overraska da jeg hÞrte du hadde fÄtt kick pÄ ham...
Thefaithlesspriest wrote:Bowie har jeg diskutert i Ärevis med eldre folk som ikke er sÊrlig interesserte i metall. Det er flere enn meg som mener at musikken hans har gÄtt ut pÄ dato.
Hvordan kan du pÄstÄ at lÄter som Suffragette City, Ziggy Stardust, Jean Jeanie, m.fl. har "gÄtt ut pÄ dato"? Er du blitt en av dem med den holdninga nÄ? Ikke lenge igjen fÞr du begynner med "det var kult pÄ 80-tallet" nÄ...
-
- Poser
- Mood:
Affen wrote:Thefaithlesspriest wrote:Bowie har jeg diskutert i Ärevis med eldre folk som ikke er sÊrlig interesserte i metall. Det er flere enn meg som mener at musikken hans har gÄtt ut pÄ dato.
Hvordan kan du pÄstÄ at lÄter som Suffragette City, Ziggy Stardust, Jean Jeanie, m.fl. har "gÄtt ut pÄ dato"? Er du blitt en av dem med den holdninga nÄ? Ikke lenge igjen fÞr du begynner med "det var kult pÄ 80-tallet" nÄ...
?
Tror nesten du misforstÄr med vilje...
Thefaithlesspriest wrote:Affen wrote:Thefaithlesspriest wrote:Bowie har jeg diskutert i Ärevis med eldre folk som ikke er sÊrlig interesserte i metall. Det er flere enn meg som mener at musikken hans har gÄtt ut pÄ dato.
?
Tror nesten du misforstÄr med vilje...
Hva er det Ä missforstÄ? PÄstÄr du at god musikk kan "gÄ av moten" eller ikke? Og at Bowie idag ikke er noe sÊrlig kan sÄ vÊre, der stiller han i samme kategori som Maiden, Purple, Smokie og en rekke andre - patetisk og utvanna. Men gudene skal vite at han i storhetstida lagde minst lige god musikk som bÄde Priest, Maiden, Purple, etc gjorde i si storhetstid!
Synes platen var ok da den kom. Snakker tross alt 1990 her og med tanke pÄ hva maiden selv kom opp med pÄ den tiden er det da ikke sÄ ille. Likevel ingen plate jeg bryr meg om Ä hÞre igjen. Den flaue versjonen av "All the young dudes" er nok for folk med respekt for Dickinson til Ä styre unna... Beste lÄt "Son of a gun"
Dive! Dive! Live! suger forĂžvrig gamp-rĂŠv!
Dive! Dive! Live! suger forĂžvrig gamp-rĂŠv!