Varg Vikernes - Hva er han for deg?
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Belieber
- Mood:
AdmiralNOX wrote:Tomhet er MØK, i likhet med Den Onde Kysten og det andre interludiumaktige jangelet som opptrer på skivene frem til Filosofem. Derfra er det så meget bedre!
Overrasker meg at så mange missliker Tomhet. Spør du meg er det en av Vargs aller beste låter. Tomhet er et av de mest stemningsfulle stykker musikk jeg noensinne har hørt. Dessverre klarte han ikke å få frem like mye følelser på Daudi Balders og Hlidskjalf. Men vertfall sistnevnte inneholder mye bra musikk. DB er imidlertid en j****g merkelig skive som jeg skjeldent hører på.
Hlidskjalf wrote:En tidligere spekulasjon var jo å "legge metal" på disse skivene, noe som kunne blitt veldig spennende
Trudde det var omvendt jeg, at iverfall Daudi balders inneholder mange gitarriff som ble overført til synth som en nødløsning iom at Varg ikke hadde tilgang på "ekte" instrumenter i fengselet. Med andre ord skulle DB også vert et metal album. Mener også å ha lest noe om at flere partier på DB er synth versjoner av enkelte riff fra Filosofem.
Edit: Du har forresten rett, han sa vel noe om at det hadde vert interessant å spille noe av dette inn på nytt med ekte instrumenter.
babyPESS wrote:Nei, gi meg heller Vond - Selvmord! Eller The Dark River. HAHAHAHA.
Uff, for noen kjipe skiver. Nei, takke meg til Keiser av en dimensjon ukjent og Anden som Gjorde Opprør.
Edit: Fata Morgana skiva er også ganske bra.
Vorax wrote:babyPESS wrote:Nei, gi meg heller Vond - Selvmord! Eller The Dark River. HAHAHAHA.
Uff, for noen kjipe skiver. Nei, takke meg til Keiser av en dimensjon ukjent og Anden som Gjorde Opprør.
Jeg liker "The Stargate" også jeg! Og "Født til å herske" og "Ånden som gjorde opprør" selvfølgelig!
Thank you! Thank you kindly!
babyPESS wrote:Vorax wrote:babyPESS wrote:Nei, gi meg heller Vond - Selvmord! Eller The Dark River. HAHAHAHA.
Jeg liker "The Stargate" også jeg! Og "Født til å herske" og "Ånden som gjorde opprør" selvfølgelig!
Stargate er bra den, men den blir litt for ugjevn og happy. Men Mortiis mesterverk er The Smell Of Rain, men det er jeg sikkert den eneste som synes.
master_k wrote:Hva synes dere om Tomhet forresten?
Kjempebra låt, men Rundtgåing er perfeksjon av det han har prøvd på med alle andre synthlåter, så den faller litt i skyggen.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death
What I am, what I want, I'm only after death
Dirant wrote:Kjempebra låt, men Rundtgåing er perfeksjon av det han har prøvd på med alle andre synthlåter, så den faller litt i skyggen.master_k wrote:Hva synes dere om Tomhet forresten?
Hehe, om vi ikke er enig i øl, er vi ihvertfall enig i Burzum! Tomhet er knall, men som sagt, den faller likevel i skyggen av Rundtgåing.
send them to sleep
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Liker vel også Tomhet best av Synth-spekteret. Rundtgåing er også veldig mektig. Men jeg har veldig sansen for "Der Tod Wuotans" fra "Hlidskjalf" plata.
-
- Belieber
- Mood:
Var mer underholdende før, men glimter til i blant.
Som artikkelforfatter er han boring.
Som artikkelforfatter er han boring.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!
Spillte en viss rolle en gang i tiden. men jeg synes aldri han var den viktigste i norsk BM
Fyren lykkes til en viss grad å lage sin egen greie. Det skal han ha. Musikalsk geni..neppe.
Synes Burzum - Burzum er kjip..aldri likt den. Samme med Aske. Likte Det Som En Gang Var for leenge siden, men ikke nå mer. Hvis Lyset Tar Oss har en fenomenal åpningslåt som treffer godt. Filosofem har noe ok. Og det han har drevet med etter det har jeg hørt lite av.
Fyren lykkes til en viss grad å lage sin egen greie. Det skal han ha. Musikalsk geni..neppe.
Synes Burzum - Burzum er kjip..aldri likt den. Samme med Aske. Likte Det Som En Gang Var for leenge siden, men ikke nå mer. Hvis Lyset Tar Oss har en fenomenal åpningslåt som treffer godt. Filosofem har noe ok. Og det han har drevet med etter det har jeg hørt lite av.
-
- Belieber
- Mood:
Som artikkelforfatter blir han bedre og bedre (men kjedeligere og kjedeligere etterhvert som seriøsiteten brer seg) - MEN vi snakker millimeterprogresjon her. Som tenker/ideolog er han en middelmådighet, bare et slapt oppkok av ting som er tenkt og beskrevet mye bedre andre steder.
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila
-
- Belieber
- Mood:
Han var som en far for meg i de år jeg vandret blindt rundt i mørket.
LÅL nei har ikkeno forhold til vargen
LÅL nei har ikkeno forhold til vargen
Os Iustu, Meditabitur Sapientiam Et Lingua Eius Loquetur Idicium
Beatus Vir Qui Suffert Tentationem Quoniam Cum Probatus Fuerit Accipiet Coronam Vitae
Kyrie Ignis Divine Eleison
O Quam Sancta, Quam Serena, Quam Benigna, Quam Amoena O Castitatus Lilium
Beatus Vir Qui Suffert Tentationem Quoniam Cum Probatus Fuerit Accipiet Coronam Vitae
Kyrie Ignis Divine Eleison
O Quam Sancta, Quam Serena, Quam Benigna, Quam Amoena O Castitatus Lilium
-
- Belieber
- Mood: