Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Blackfoot

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Blackfoots beste?

No Reservations
1
9%
Flying High
0
No votes
Strikes
3
27%
Tomcattin'
2
18%
Marauder
4
36%
Siogo
1
9%
Vertical Smiles
0
No votes
Rick Medlocke & Blackfoot
0
No votes
Medicine Man
0
No votes
After The Reign
0
No votes

Total votes: 11

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Blackfoot

Post by torjo »

Jeg har lyst til Ä kaste litt lys og vise ord over dette sÞrstatsrock/hardrock-bandet, som Rick Medlocke frontet. Vel, de vise ordene fÄr dere ogsÄ bidra med, all den stund jeg kun kjenner de tre platene de ga ut i perioden 1979-81. Men hvilke tre plater! "Strikes", "Tomcattin'" og "Marauder" har alle tre kvaliteter som gjÞr at de tÄler en sammenlikning med de beste opusene til Allman Brothers Band og Lynyrd Skynyrd. NÄ var Blackfoot noe mindre country-orientert enn de to nevnte, og hardere. Skal jeg velge én av disse tre, tror jeg at jeg gÄr for "Tomcattin'".

Hvordan er de andre platene deres? Jeg har hÞrt mye bra om liveplata "Highway Song Live", men sÄ bygger den ogsÄ i stor grad pÄ de tre platene jeg nevnte. "No Reservations" var visst favorittplata (ved siden av "Marauder") til avdÞde Jakson Spires. Er "Vertical Smiles" sÄ dÄrlig som enkelte hevder?

Kun studioplater i pollen.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Har vel egentlig ingen grunn til Ä uttale meg ettersom jeg ser pÄ SÞrstatsrock pÄ lik linje med utslett, men bandet mÄ ha hatt noe for seg ettersom Ken Hensley gadd Ä henge med dem en periode..... :roll:

Vote blanc
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

SĂžrstatsrock > AOR
Ta tÄrnet, Ebralidze!

hauepine
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hauepine »

Jeg har bare hĂžrt "Strikes" og den var veldig bra. Åpen for Ă„ sjekke ut mer etterhvert

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:SĂžrstatsrock > AOR

Der sank aksjene dine fatalt :cry:

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Ikke sÄ mye som dine sank her:

Lynchomaniac wrote:ser pÄ SÞrstatsrock pÄ lik linje med utslett

Nuvel, la oss diskutere Blackfoot.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Ikke helt pÄ hÞyde med Skynyrd og Allman for min del, men et veldig bra band! Er et par skiver jeg ikke har hÞrt, sÄ jeg avstÄr fra Ä stemme.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Marauder, om sÄ alene pga Dry County. Makan til rockelÄt! Vertical Smiles er kanskje den svakeste, til tross for genialt cover :D
Image

Eilev
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Eilev »

Tomcattin og Marauder er geniale iallefall, er vel bare dei to eg har hÞrt i sin heilhet. SÄg dei pÄ SRF i 05, var mitt fÞrste mÞte med bandet. Knallkonsert!

NastyBondage
Spermatozoon
Mood:

Post by NastyBondage »

Blackfoot er kikk azz! SÄ de pÄ Sweden Rock nÄr de var der :) ble helt lamslÄtt
Rockers do it harder

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Eilev wrote:SÄg dei pÄ SRF i 05, var mitt fÞrste mÞte med bandet. Knallkonsert!

Ja fy f**n, det var virkelig en knall gig!!
Image

beck
Spermatozoon
Mood:

Post by beck »

Blackfoot var glimrende, ingen tvil om det. Favorittene er Tomcattin`, Marauder og Siogo. Hensley kom med pÄ sistnevnte og bandet endret ogsÄ stil fra og med denne. Mer mot melodiÞs hardrock, med innslag av sÞrstatsrock.

PÄ Vertical Smiles tok de det enda lengre. Den eneste jeg har etter det er Medicine Man, som bygger pÄ samme formel og har sin sjarm. Like bra som i glansdagene er det imidlertid ikke. Tvilsom produksjon blant annet.

Stemte Siogo siden den er glimrende, men antageligvis ogsÄ fordi jeg kjÞpte den da den kom og var det fÞrste jeg hÞrte av bandet. Blir ofte sentimental av sÄnt.

HAD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HAD »

Ahh... Her snakker vi om et skikkelig gromband. Det klart beste sÞrstatsbandet noensinne. At Medlocke gidder Ä rÞre rundt som "statist" i Lynyrd Skynyrd i stedet for Ä komme seg tilbake hit er helt uforstÄelig.

Marauder er sammen med Highway song (jada det er ikke noe studio album) deres magnum opus, mens Tomcattin (Fox chase...hiah..), Strikes og Siogo er tett oppunder. Siogo er vel like mye AOR som sÞrstatsrock. No reservations og Flying high er helt greie, men de har liksom ikke helt funnet formelen pÄ Ä skrive lÄter ennÄ. Vertical smiles har jo Morning Dew og A legend never dies men er eller ganske sÄ smÄtam. Ricky Medlocke's Blackfoot er helflau, mens Medicine Man blir reddet av Doing My job og Guitar Slingers song and dance. After the reign er heller ikke noe spes, men det finner jo gode lÄter som Sittin on top of the world og After the reign.

PS! Lyncho, jeg vedder 5 halvlitere pÄ at du kommer til Ä rÄdigge Siogo...

PS!! Joda, Blackfoot var knallbra pÄ SRF 2005 men jeg sto dessverre hele tiden og savnet Medlocke. Blir liksom ikke det samme uten vokalen hans.
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

Kremband, med masse tĂžff musikk! :D

Jeg har hĂžrt No Reservations, Flying High, Strikes, Tomcattin', Marauder, Siogo og Vertical Smiles (pluss Higway Song Live selvsagt, som er et j****g bra live-album).

Av disse synes jeg Marauder, Strikes og No Reservations er j****g bra.

Siogo (med Hensley) er IKKE fet, som Lynch synes Ă„ tro. Det han tilfĂžrer er kommersielt, sjellĂžst preg, langt unna bandets tidligere album.

"Send me an Angel" er et grufullt eksempel pÄ "nÄ-lager-vi en-hit-dere". Helt greit som et 80-talls album, men som et Blackfoot-album? HÄplÞst! (Jada Lynch og affen, dere vil elske Siogo!)

I dag er det vel bare Greg Walker og Charlie Hargrett som er igjen av orginalbesetning, eller?

Ved siden av Redbone, er vel dette ogsÄ et av de fÄ amerikanske band med en viss kommersiell suksess, som hovedsakelig besto av indianere. (Jackson Spires (R.I.P.) og Greg T Walker i det minste. Tror ogsÄ Charlie Hargrett har indiansk avstamming. Medlocke dermed eneste red-neck, m.a.o.?)

Debuten er ekstremt politisk, og ikke minst systemkritisk for Ăžvrig med hensyn til indianerenes situasjon, hence tittelen "No Reservations).

Synes som sagt Highway Song Live er en velig fin oppsummering, og ville stemt den. Av studioalbumene sier jeg istedet... (*elle-melle*)...

No Reservations! :D

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

HAD wrote:Ahh... Her snakker vi om et skikkelig gromband. Det klart beste sÞrstatsbandet noensinne. At Medlocke gidder Ä rÞre rundt som "statist" i Lynyrd Skynyrd i stedet for Ä komme seg tilbake hit er helt uforstÄelig.

Marauder er sammen med Highway song (jada det er ikke noe studio album) deres magnum opus, mens Tomcattin (Fox chase...hiah..), Strikes og Siogo er tett oppunder. Siogo er vel like mye AOR som sÞrstatsrock. No reservations og Flying high er helt greie, men de har liksom ikke helt funnet formelen pÄ Ä skrive lÄter ennÄ. Vertical smiles har jo Morning Dew og A legend never dies men er eller ganske sÄ smÄtam. Ricky Medlocke's Blackfoot er helflau, mens Medicine Man blir reddet av Doing My job og Guitar Slingers song and dance. After the reign er heller ikke noe spes, men det finner jo gode lÄter som Sittin on top of the world og After the reign.

PS! Lyncho, jeg vedder 5 halvlitere pÄ at du kommer til Ä rÄdigge Siogo...

PS!! Joda, Blackfoot var knallbra pÄ SRF 2005 men jeg sto dessverre hele tiden og savnet Medlocke. Blir liksom ikke det samme uten vokalen hans.

Skal aldri si aldri HAD, men det er "min jobb" Ä motbevise det da - tÞr dog ikke vedde mot.....(feig, laget av sveklingblod mÄ vite :lol: )
Skal sjekkes, skal jeg love deg - kommer tilbake med info da :!:

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

HAD wrote:PS! Lyncho, jeg vedder 5 halvlitere pÄ at du kommer til Ä rÄdigge Siogo...

Tasmanian Devil :lol: wrote:Skal aldri si aldri HAD, men det er "min jobb" Ä motbevise det da - tÞr dog ikke vedde mot.....(feig, laget av sveklingblod mÄ vite :lol: )
Skal sjekkes, skal jeg love deg - kommer tilbake med info da :!:

Gidder ikke vedde, men du (og affen!) vil ELSKE "Siogo", grabben! :wink:

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Thunderbear wrote:du (og affen!) vil ELSKE "Siogo"! :wink:

Skal selvsagt sjekkes ut :D
Image

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

Affen wrote:
Thunderbear wrote:du (og affen!) vil ELSKE "Siogo"! :wink:

Skal selvsagt sjekkes ut :D

Regnet ikke med noe annet! :D

HAD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HAD »

Thunderbear wrote:"Send me an Angel" er et grufullt eksempel pÄ "nÄ-lager-vi en-hit-dere".

Her er du ute og sykler gitt. Greit nok at det er langt unna (stilmessig) hva Blackfoot vanligvis leverer, men fytti katta for en kanonlÄt det er. Denne kommer jaggu opp pÄ topp 10 lista mi (sammen med Dry County, Fox Chase, Rattlesnake Rock'n Roller, Fly away, Good Morning, Train Train, Highway song, Gimme Gimme Gimme og Doin my job) nÄr det gjelder Blackfoot lÄter..
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

HAD wrote:
Thunderbear wrote:"Send me an Angel" er et grufullt eksempel pÄ "nÄ-lager-vi en-hit-dere".

Her er du ute og sykler gitt.

Nei. Er bare uenig med deg.

Locked Previous topicNext topic