Hvilket My Dying Bride-album synes du er best?
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Det er da også to rimelig forskjellige skiver. Like Gods Of The Sun er jo ganske eksperimentell og har kun cleanvokal, tror faktisk jeg foretrekker den over Songs of Darkness.
ROCK!
-
- Belieber
- Mood:
Songs of darkness knuser like gods of the sun.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"
Halvannet år siden sist jeg posta i denne tråden, og lista holder seg uforandret for min del. Eneste som vel har endret seg, er at den siste halvdelen (LGOTS,ALODK,TLATEOTW,TDH,SODWOL - for å "presisere") har svekket seg i kurs, omtrent som dollaren, siden sist.
Sisteplassen (SODWOL) har også befestet sin posisjon, og får den tvilsomme "æren" av være den ene MDB-skiva jeg nå direkte misliker.
Sisteplassen (SODWOL) har også befestet sin posisjon, og får den tvilsomme "æren" av være den ene MDB-skiva jeg nå direkte misliker.
-
- Poser
- Mood:
Gjorde seg j****g med The Dreadful Hours nå! Den og forgjengeren må være de beste skivene de har gjort etter de to første.
ROCK!
-
- Belieber
- Mood:
Dag Olav wrote:Conan wrote:DOH wrote:Å joda.
Hvem?
The Dreadful Hours og A Line of Deathless Kings. Beklager 18 måneder sent svar.
Haha så bra. Ikke hørt siste skiva noe særlig. Men liker The Dreadful Hours, bra synth der gjort av Mauding fyren fra Bal-Sagoth også.
-
- Poser
- Mood:
Trinity har jeg ikke. En samling spor fra ep-er skjønner jeg det rett?
Hører på prosentskiva nå. Ganske kul egentlig! Vel så bra som de andre cleanvokal-skivene.
Hører på prosentskiva nå. Ganske kul egentlig! Vel så bra som de andre cleanvokal-skivene.
ROCK!
Doomination wrote:Trinity har jeg ikke. En samling spor fra ep-er skjønner jeg det rett?
For det meste. Unntaket er "The Sexuality of Bereavement", som Myrdr nevner ovenfor her. Den var opprinnelig bonusspor på digipackutgaven av The Angel and the Dark River.
Eläkööt supikoirat!
Både denne låten og remixen til Crown of Sympathy hører faktisk til en 7".Gladøks wrote:Doomination wrote:Trinity har jeg ikke. En samling spor fra ep-er skjønner jeg det rett?
For det meste. Unntaket er "The Sexuality of Bereavement", som Myrdr nevner ovenfor her. Den var opprinnelig bonusspor på digipackutgaven av The Angel and the Dark River.
Forøvrig enig med Myrdr, j****g bra låt. The Thrash of Naked Limbs er også monumental.
-
- Poser
- Mood:
Hmm, da har jeg nok The Sexuality of Bereavement på min The Angel And The Dark River. Får vel skaffe Trinity og etterhvert. Per i dag rangerer jeg platene ca slik:
1. As The Flower Withers
2. The Light At The End Of The World
3. Turn Loose The Swans
4. The Angel And The Dark River
5. The Dreadful Hours
6. Like Gods Of The Sun
7. 34.788%... Complete
8. Songs Of Darkness, Words Of Light
9. A Line Of Deathless Kings
1. As The Flower Withers
2. The Light At The End Of The World
3. Turn Loose The Swans
4. The Angel And The Dark River
5. The Dreadful Hours
6. Like Gods Of The Sun
7. 34.788%... Complete
8. Songs Of Darkness, Words Of Light
9. A Line Of Deathless Kings
ROCK!
Har kun 3 MDB-skiver; Like Gods Of The Sun, Songs Of Darkness, Words Of Light og A Line Of Deathless Kings. Songs...liker jeg sinnsykt godt, A Line...er ikke så langt bak, men Like Gods...sliter jeg med å få tak på. Er det flere av skivene i diskografien som kan sammenlignes med- og anbefales til oss som syns Songs...er fantastisk?

-
- Poser
- Mood:
Hmmm... kanskje de to før den, The Light At The End Of The World og The Dreadful Hours, vil falle i smak. Spesielt førstnevnte har jeg meget sans for. Ellers ser jeg ingen grunn til at du ikke skal ha de to første platene i samlinga. Særlig Turn Loose... er et must, og du liker vel en del death metal, så da burde du like debuten også.
ROCK!
-
- Spermatozoon
- Mood:
1. The Angel and the Dark River
2. Like Gods of the Sun
3. 34.788%...Complete
4. The Light at the End of the World
5. The Dreadful Hours
6. Turn Loose the Swans