Beste lÄt: King Diamond - Abigail
-
TOPIC_AUTHOR - Poser
Beste lÄt: King Diamond - Abigail
Et kongealbum fra Kongen!
Jeg vil vite hvilken lÄt som foretrekkes av folket.
Selv har jeg en passion for The Family Ghost. Den har en sÄnn energi og driv. Og alt dette med "18 is actually 9" og avslutningen med "....you must take her life.....". GrÞsser bare jeg tenker pÄ det!
I tillegg synes jeg faktisk Funeral er helt UTROLIG. Greit, det er en intro, men jeg fÄr frysninger herfra til mÄnen og fÞler nesten for Ä grine nÄr synthen setter igang. à hÞre pÄ den i mÞrket med headset er en utrolig fÞlelse.
Arrival er en mildt sagt genialt oppfĂžlgning av introen. Det seige, fengende Ă„pningsriffet som fortsetter over i noe annet. King!
Black Horsemen er ogsÄ en lÄt som bare mÄ nevnes. Den er magisk. Tok litt tid fÞr jeg faktisk likte den, syntes den var litt "kjedelig" sammenliknet med de andre, men nÄ er saken litt annerledes. Den akustiske gitaren gjÞr virkelig susen. Awesome tekst ogsÄ. "So go now.. the ceremony and the coffin's waiting..."
SĂ„! Hva synes dere?
Jeg vil vite hvilken lÄt som foretrekkes av folket.
Selv har jeg en passion for The Family Ghost. Den har en sÄnn energi og driv. Og alt dette med "18 is actually 9" og avslutningen med "....you must take her life.....". GrÞsser bare jeg tenker pÄ det!
I tillegg synes jeg faktisk Funeral er helt UTROLIG. Greit, det er en intro, men jeg fÄr frysninger herfra til mÄnen og fÞler nesten for Ä grine nÄr synthen setter igang. à hÞre pÄ den i mÞrket med headset er en utrolig fÞlelse.
Arrival er en mildt sagt genialt oppfĂžlgning av introen. Det seige, fengende Ă„pningsriffet som fortsetter over i noe annet. King!
Black Horsemen er ogsÄ en lÄt som bare mÄ nevnes. Den er magisk. Tok litt tid fÞr jeg faktisk likte den, syntes den var litt "kjedelig" sammenliknet med de andre, men nÄ er saken litt annerledes. Den akustiske gitaren gjÞr virkelig susen. Awesome tekst ogsÄ. "So go now.. the ceremony and the coffin's waiting..."
SĂ„! Hva synes dere?
-
- Belieber
MÄ nok si meg enig i hva trÄdstarter sier ang. Arrival og The Family Ghost, de 2 lÄtene er nok de som gjÞr albumet til den klassikeren den er. Men de resterende lÄtene ligger ikke langt bak, sÄ alt i alt sÄ er hele skiva vel gjennomfÞrt uten noe sÊrlig, om noe, fyllstoff.
Arrival:
The Family Ghost:
Arrival:
The Family Ghost:
-
- Rocker
En av de beste metal-skivene som noen gang er blitt utgitt. En god del klassikere
kan bare gÄ Ä vugge sammenlignet med "Abigail". Jeg skal ikke nevne titler...
Black Horsemen.
Alle lÄtene pÄ denne skiva er helt hinsides, men soloen
til Michael Denner pÄ slutten av skiva/Black Horsemen/ fÄr jeg
gÄsehud av hver eneste gang, sÄ BLACK HORSEMEN fÄr min stemme!

kan bare gÄ Ä vugge sammenlignet med "Abigail". Jeg skal ikke nevne titler...
Black Horsemen.
Alle lÄtene pÄ denne skiva er helt hinsides, men soloen
til Michael Denner pÄ slutten av skiva/Black Horsemen/ fÄr jeg
gÄsehud av hver eneste gang, sÄ BLACK HORSEMEN fÄr min stemme!

-
- Belieber
King Diamonds beste skive og Black Horsemen er en av tidenes metal klassikere! Fytti h*****e for en lÄt!
-
- Rocker
Abigail er perfekt fra start til slutt, og Ä velge lÄt fra et sÄ sammenhengende verk er egentlig helt umulig. Husker fortsatt den sinnssyke herlige fÞlelsen da jeg sto og hÞrte pÄ denne pÄ platesjappa da den kom i '87. Hadde aldri hÞrt noe lignende fÞr, og jeg bare mÄtte ha den. Sto over lÞrdagsgodt og Donald-blad de neste ukene, og sparte ukepengene til jeg hadde rÄd Ä kjÞpe Abigail. Fantastisk skive, og selv om King sjÞl utrolig nok har greid Ä overgÄ denne med Conspiracy, er det likevel en 6'er pÄ terningen (det sier vel mer om hvor j****g bra KD faktisk er). Skal jeg til slutt stemme pÄ en lÄt, blir det A Mansion in Darkness. Gitarmelodiene pÄ introen her brant seg fast pÄ hjernen min for 21 Är siden, og har alltid hjemsÞkt meg. Elsker den lÄta! f**n, nÄ mÄ jeg bare sette pÄ King Diamond her, gitt...
Faktisk sÄ har King Diamond nesten Kiss/Skynyrd/Cooper-nivÄ pÄ diskografien! Sjekk bare:
Fatal Portrait - 5+
Abigail - 6
"Them" - 5-
Conspiracy - 6
The Eye - 6
The Spider's Lullabye - 5
The Graveyard - 5
Voodoo - 4
House Of God - 4
Abigail II: The Revenge - 5
The Puppet Master - 5+
Give Me Your Soul ... Please - 5
Liker godt bÄde Voodoo og House Of God ogsÄ, 4 er en god karakter, men jeg fÄr ikke helt taket pÄ alle lÄtene pÄ disse...
Men tilbake til pollen - min stemme gÄr til A Mansion in Darkness.
King Diamond - A Mansion in Darkness
Faktisk sÄ har King Diamond nesten Kiss/Skynyrd/Cooper-nivÄ pÄ diskografien! Sjekk bare:
Fatal Portrait - 5+
Abigail - 6
"Them" - 5-
Conspiracy - 6
The Eye - 6
The Spider's Lullabye - 5
The Graveyard - 5
Voodoo - 4
House Of God - 4
Abigail II: The Revenge - 5
The Puppet Master - 5+
Give Me Your Soul ... Please - 5
Liker godt bÄde Voodoo og House Of God ogsÄ, 4 er en god karakter, men jeg fÄr ikke helt taket pÄ alle lÄtene pÄ disse...
Men tilbake til pollen - min stemme gÄr til A Mansion in Darkness.

-
- Rocker
Hege wrote:Hm, nÄr det gjelder A Mansion In Darkness, var det en av lÄtene som tok lengst tid for meg Ä like. Men bare pÄ grunn av gitarintroen som kommer sÄnn snikende pÄ.
Snikende pÄ!? Den begynner jo rett pÄ jo! Ikke mye sniking her?!?
Hva mener du egentlig?