Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Pagan Metal

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste pagan metal band?

Ensiferum
6
15%
Equilibrium
2
5%
Turisas
2
5%
Korpiklaani
1
3%
Moonsorrow
12
30%
Finntroll
5
13%
Eluveitie
1
3%
Primordial
11
28%

Total votes: 40

Runar
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar »

Affen wrote:
Runar wrote:
Affen wrote:
Runar wrote:Om du ikke har hĂžrt Shaman, Affen. SĂ„ sjekk det ut.

Bare hÞrt brazilianske Shaman med Andre Matos & co. Var vel pga Shaman som du nevner her at Matos & co mÄtte endre til Shaaman?
Tror ikke det var derfor ettersom finske Shaman ble opplÞst for lenge siden og startet pÄ nytt som Korpiklaani.

Å det Shaman. Joda, det har jeg hþrt. Men da er det minst 3 band som har brukt det navnet. Sikkert ganske mange fler og forresten :P
Tenkte det var opplagt at det var de jeg mente med tanke pÄ hva trÄden handler om. :D

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

carburetor wrote:
VonMĂŒnchhausen wrote:Hele pollen er jo bare en j***a vits.

Ä hold kjeft j***a pedo kÞdd. la folk like hva dem vill. begynner Ä bli mektig lei den klaginga pÄ detta forumet. ingen som tvinger deg til hÞre pÄ dissa banda vÊ?

Han liker Coldplay, det forklarer vel det meste. Som jeg foreslÄ i den trÄden burde han kanskje finne seg nye beitemarket enn et metalforum. Her f.eks: http://www.last.fm/group/I+hate+metal
Image

Anders S
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Anders S »

Affen wrote:
carburetor wrote:
VonMĂŒnchhausen wrote:Hele pollen er jo bare en j***a vits.

Ä hold kjeft j***a pedo kÞdd. la folk like hva dem vill. begynner Ä bli mektig lei den klaginga pÄ detta forumet. ingen som tvinger deg til hÞre pÄ dissa banda vÊ?

Han liker Coldplay, det forklarer vel det meste. Som jeg foreslÄ i den trÄden burde han kanskje finne seg nye beitemarket enn et metalforum. Her f.eks: http://www.last.fm/group/I+hate+metal
Kan du ikke innse at pollen din er snever og lite gjennomtenkt? Det virker som du legger flere av de jallabandene dine under Pagan Metal-sjangeren kun for Ä bevise poenget ditt, et poeng du ikke uventet sitter alene med Ä mene ogsÄ denne gangen.

Og, jeg "tror" VonMunchhausen kan beite her inne med god samvittighet. Hadde det ikke vÊrt for han, sÄ hadde jeg vel hatt omtent 15% mindre av de metalskivene jeg eier nÄ. Hva har Coldplay med saken Ä gjÞre forresten? SmÄlig.
æ…šäž–æ†‚ć›œ

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Anders S wrote:Kan du ikke innse at pollen din er snever og lite gjennomtenkt? Det virker som du legger flere av de jallabandene dine under Pagan Metal-sjangeren kun for Ä bevise poenget ditt, et poeng du ikke uventet sitter alene med Ä mene ogsÄ denne gangen.

Du har tydligvis ikke lest hva jeg har sagt om den trÄden. NÄ har jeg poengtret i minst to poster her at pollen er basert pÄ bandene som spiller pÄ Paganfest, og som pÄ Paganfest-sida defineres som pagan metal. Om du ikke vil godta det fÄr bli ditt problem.

Anders S wrote:Og, jeg "tror" VonMunchhausen kan beite her inne med god samvittighet. Hadde det ikke vÊrt for han, sÄ hadde jeg vel hatt omtent 15% mindre av de metalskivene jeg eier nÄ. Hva har Coldplay med saken Ä gjÞre forresten? SmÄlig.

SmÄlig? Men at han utelukkende slenger dritt om alt jeg liker er helt greit? Om dette er smÄlig av meg, sÄ er f**n meg 90% av postene hans generelt smÄlig. For ikke Ä snakke om Þverste delen av posten din her...
Image

Ljosaak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Ljosaak »

Festivaler lager sjangerbetegnelser?

Jeg digger isÄfall sjangeren MetalMerchantMetal.
Don't bring a knife to a gunfight

Lisaa
B
B
Mood:

Post by Lisaa »

Denne trÄden hadde vÊrt hakket bedre uten pollen.

Og for Ăžvrig syns jeg vi kan kalle den troll metal: http://home.online.no/~b-o-i-a/planskis ... metal.html

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Lisaa wrote:Denne trÄden hadde vÊrt hakket bedre uten pollen.

Og for Ăžvrig syns jeg vi kan kalle den troll metal: http://home.online.no/~b-o-i-a/planskis ... metal.html

eg kunne ikke finne ut helt sikkert om Troll Metal er en ny metal gren, eller om det bare er et kallenavn. Men spÞrsmÄlet blir jo da om Thyrfing skal gÄ under Black-Troll Metal, Troll Metal eller Viking Metal.

Gi meg fred!!!!!! :execute:

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMĂŒnchhausen »

Affen wrote: SmÄlig? Men at han utelukkende slenger dritt om alt jeg liker er helt greit? Om dette er smÄlig av meg, sÄ er f**n meg 90% av postene hans generelt smÄlig. For ikke Ä snakke om Þverste delen av posten din her...

Bevis det.

min aktivitet her pÄ forumet er dokumentert tilbake til 2006, sÄ det skulle jo vÊre en smal sak.

hvor mange av dine trÄder mener du at jeg har postet i? Tror ikke dÞgnet har nok timer hvis jeg faktisk skulle fotfÞlge deg her pÄ forumet for Ä kaste dritt etter deg 24-7. Jeg mener, se pÄ din aktivitet her versus min:

Affen: Posts: 23782
meg: Posts: 3973

Du har postet nesten 20 000 innlegg mer enn meg her. Hvis det er noen som burde ta seg en pille og kvitte seg med vrangforestillinger, sÄ er jeg rett det blir deg.

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMĂŒnchhausen »

Ikke ulikt deg Ä slenge med leppa og deretter "glemme" en trÄd. Regner med at du tok til fornuften og innsÄ de faktum jeg presenterte i innlegget rett over her.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

VonMĂŒnchhausen wrote:Ikke ulikt deg Ă„ slenge med leppa og deretter "glemme" en trĂ„d. Regner med at du tok til fornuften og innsĂ„ de faktum jeg presenterte i innlegget rett over her.
Nei jeg bare driter i Ä krangle mer med deg. Har poengtert fÞr at du slenger drit om metal, og du fortsetter med det samtidig som du benekter at du gjÞr det. SÄ jeg ser ikke noe poeng med Ä prÞve Ä diskutere med sÄnne som deg, men minner deg pÄ sist jeg konfronterte deg med utsagn om hvor kjipt du syns metal er...

Affen wrote:
Hege wrote:
VonMĂŒnchhausen wrote:Finfint alternativ for de av oss som ikke er metal-fans. Syns dette var en klar forbedring fra originalen.
Hva f**n gjÞr du pÄ et metalforum egentlig?

Det har jeg ogsÄ begynt Ä lure litt pÄ i det siste. Her er ihvertfall 3. posten pÄ et par dager hvor du understreker at du ikke er noen metal-fan.

VonMĂŒnchhausen wrote:Jeg liker ikke Maiden og har med Ă„rene skjĂžnt at jeg faktisk ikke kan kalle meg metalfan. Plater fra 80-tallet finnes knapt i samlinga mi og det samme gjelder Heavy Metal pĂ„ generell basis. Tror jeg kan telle de skivene pĂ„ to fingre (hvis man regner Volbeat som HM).

VonMĂŒnchhausen wrote:Det lĂžser seg fint ved at hverken meg eller madammen er metalfans.

Du har helt tydlig et behov for Ä stadig understreke at du ikke er noe metalfan, og samtidig rakke mest mulig ned pÄ oss som er det. SÄ nÄr jeg da ser at du bestiller Coldplay er det jo bare Ä legge sammen to og to. Men for all del, hÞr pÄ det som gir deg noe du, men du trenger ikke vÊre ei usympatisk, skinnhellig blÊre av den grunn...
Image

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

Saklig Ä klage pÄ at noen hÞrer pÄ Coldplay nÄr man selv hyller My chemical romance....
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

Nudua
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nudua »

Jeg har egentlig hÞrt veldig lite pÄ noen av disse banda,men har ei skive med Finntroll. PÄ tide Ä sjekke ut mer, og ikke bare klamre seg til MITOTHYN- og OTYG-skivene sine.

....med pagan-metal, kan jeg foreslÄ "Gods of War" av ManOwaR? *hirr-hirr* :P
Image

Joakim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Joakim »

Affen wrote:Men for all del, hÞr pÄ det som gir deg noe du, men du trenger ikke vÊre ei usympatisk, skinnhellig blÊre av den grunn...

Dette er det vel flere som kan ta til ettertanke.....
"I loved you in Bloodsport"

Sigurd
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Sigurd »

Haha, bra trÄd! Sandkassedebatt i barnehagen blir jo rene FN-toppmÞtet i forhold til dette her.

gasskammer
Spermatozoon
Mood:

Post by gasskammer »

isengard,er det litt pagan?gauling og folketoner.

GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

Totalt usaklig Ä lage en sÄnn poll uten Ä ta med Primordial. Men nÄ blei det retta opp! :D

np Primordial - Heathen Tribes
ElÀkööt supikoirat!

pataphysicien
Spermatozoon
Mood:

Post by pataphysicien »

usaklig Ä ta med Primordial synes jeg. hvis man skulle lage kategorien 'Pagan Metal' sÄ at den inneholder Primordial, sÄ mister alle andre i pollen plassen sin. det er av og til litt vanskelig Ä skjÞnne at folk ikke ser hvor tydelig Primordial skiller seg ut her.
Image

Leif
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Leif »

GladÞks wrote:Totalt usaklig Ä lage en sÄnn poll uten Ä ta med Primordial. Men nÄ blei det retta opp! :D

Da ble det jo plutselig veldig lett Ă„ velge her.

Conan

Post by Conan »

Hvorfor er ikke Cruachan med forresten?

DevilCat
Spermatozoon
Mood:

Post by DevilCat »

Conan wrote:Hvorfor er ikke Cruachan med forresten?

Fordi det er Celtic/Folk? Fordi de er for bra i forhold til resten av banda i pollen? Fordi Affen ikke liker dem? I dunno, but a girl can guess, cant' she?
John Tucker wrote:I have always had a soft spot for Iron Maiden. Like many fans, I thought they lost the plot somewhere along the way, altough that all changed again with the release of Virtual XI..

Locked Previous topicNext topic