Lange eller korte lÄter?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Lange eller korte lÄter?
Ja? Hva foretrekker du, om du skal generalisere grovt?
Selv har jeg nok for vane Ä bite meg fast i de lengre lÄtene, gjerne blanding av mid-tempo og kjapt tempo (black metal) til det noe seigere. Elsker f.eks. "Blessed Curse" pÄ siste Funeral Mist-albumet.
Snurr debatt.
Selv har jeg nok for vane Ä bite meg fast i de lengre lÄtene, gjerne blanding av mid-tempo og kjapt tempo (black metal) til det noe seigere. Elsker f.eks. "Blessed Curse" pÄ siste Funeral Mist-albumet.
Snurr debatt.
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
-
- Belieber
- Mood:
Det kommer helt an pÄ lÄten, ofte kan jeg synes at korte lÄter gjerne kunne vÊrt lengre og lange lÄter gjerne kunne vÊrt kortere.
Thou Shall Suffer In Eternal Fire,
Forever Burn In The Depths Of Hell.
We Are Forever Chosen,
All The Demons In The Wishing Well.
Forever Burn In The Depths Of Hell.
We Are Forever Chosen,
All The Demons In The Wishing Well.
-
- Poser
- Mood:
Marken wrote:Foretrekker hovedsakelig kortere lÄter.
Kommer helt an pÄ sjanger. Digger Ramones lÄter pÄ 2-3 min, og jeg digger de drÞyt halvtimeslange lÄtene til Neal Morse, Flower Kings, Transatlantic, m.fl. SÄ helt umulig Ä stemme i pollen.
Skriver under pÄ den. Samme hvor lang en lÄt er, bare den er bra. Men jeg har en forkjÊrlighet for lange lÄter, helst over fem minutt, men da mÄ selvfÞlgelig lÄtene vÊre bra. Ett eksempel er siste Noktunal Mortum skiva hvor alle lÄtene er mellom 9 og 12 minutt sÄ og si uten ett eneste dÞdpunkt. Andre eksempler; Burzum - Tomhet og Det som engang var, Pest - DaudafÊrd. Det blir ikke bedre enn det. Imidlertid syns jeg lÄter som blir opp mot 20-25 minutter (bla Moonsorrow og Mortiis) blir for mye. Som regel tar det altfor lang tid fÞr poenget kommer. Lange lÄter passer egentlig best i den sorte sjanger. Renspikka heavymetal bÞr holde seg rundt 4 minutter.MARDVK wrote:Jeg liker bra lÄter.
-
- Poser
- Mood:
MÄ vel si at jeg egentlig foretrekker lange lÄter, som utfolder seg litt, som vrir og vender pÄ seg, men som har en rÞd trÄd gjennom hele skiten. Jepp, det hÞres teit ut, men det er nÄ sÄ. Korte lÄter er kurrant innenfor f.eks. death eller grind, men for all del.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!