Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Tristania

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hva er den beste plata til Tristania?

Widow's Weeds
14
54%
Beyond the Veil
6
23%
World of Glass
3
12%
Ashes
0
No votes
Illumination
3
12%
 
Total votes: 26
User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Analfeber wrote:De har vel bare hatt to vokalister meg bekjent, og av dem er det en soleklar hjemmeseier til Vibeke, selv om Italiadama også virker ganske hot og i tillegg kan synge, hun og...

Hvis de bare har hatt to vokalister, så skal Vibeke ha all mulig skryt for en imponerende mandig death- og black-vokal! :wink:
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Analfeber
Belieber
Belieber
Posts: 44
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Analfeber »

Gladøks wrote:Hvem er den peneste vokalisten bandet har hatt?

Siden jeg er rimelig hetero lar jeg være å inkludere de mannlige brølapene i min vurdering av hvilken vokalist som er penest ja.

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Beyond The Veil er ei solid plate, Widows Weeds er bortimot like bra ,mens World Of Glass er et par hakk svakere, de som er kommet etter de har jeg ikke hørt. Debuten til Sirenia er vel sammen med BTV de beste skivene jeg har hørt i denne sjangeren.

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

yngve wrote:http://www.heavymetal.no/show.article.a ... rtid=11876

Smakebit fra kommende album...
Der var det både hummer og kanari, vil jeg si.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Imponerte ikke akkurat. Coveret var også ultratypisk for sjangeren og selvfølgelig totalt intetsigende. Lag ett cover som gjennspeiler tittelen og med stemninger og følelser i.


Count_Darcon
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Count_Darcon »

Det er bra at Widows Weeds stadig er er hovedhelten av Tristania diskografien! Den har en helt spesiell stemning og er i mitt navn nr 1 av "goth metal" plater som finnes i verden!

(Har en kompis som benekter gothsjangerens tilknyttning til metalsjangeren og mener at psyco rock fra brittania er goth. ala sioxie and the banshies er the fasit... og at metal aldri kan ta den tilknytningen.) f**k that s**t, for Widows weeds er det tristeste og mektigste verk som gjør deg tørst på den rødeste vin, så blodig som dine armer tillater og den mørkeste vinternatt drar du opp på den høyeste topp og tar deg en tår i de dødes åsyn... :P du kan kose deg glugg ihjel! :P I vinterrikets haller! :P

Widows weeds er gothic metal nr 1!!! Sirenia, Mortemia nr 2... Morten Veland er en grepa kar, så så fin musikk han har! :P


Count_Darcon
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Count_Darcon »

Så forresten Sirenia på forrige Norway rock og FY s***n hu kvinnelige vokalisten var naijs!!! :D

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Count_Darcon wrote:Så forresten Sirenia på forrige Norway rock og FY s***n hu kvinnelige vokalisten var naijs!!! :D
Jeg hørte Sirenia på Norway Rock, og gav dem opp.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard


Count_Darcon
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Count_Darcon »

Haha! :P Var ikke verdens beste performence der nei. Men pent å se på! :P

User avatar

Icequeen
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 03 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Icequeen »

Je stemme på Illumination, men World Of glass e og bra album, uten tvil.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Count_Darcon wrote:Det er bra at Widows Weeds stadig er er hovedhelten av Tristania diskografien! Den har en helt spesiell stemning og er i mitt navn nr 1 av "goth metal" plater som finnes i verden!

(Har en kompis som benekter gothsjangerens tilknyttning til metalsjangeren og mener at psyco rock fra brittania er goth. ala sioxie and the banshies er the fasit... og at metal aldri kan ta den tilknytningen.) f**k that s**t, for Widows weeds er det tristeste og mektigste verk som gjør deg tørst på den rødeste vin, så blodig som dine armer tillater og den mørkeste vinternatt drar du opp på den høyeste topp og tar deg en tår i de dødes åsyn... :P du kan kose deg glugg ihjel! :P I vinterrikets haller! :P

Widows weeds er gothic metal nr 1!!! Sirenia, Mortemia nr 2... Morten Veland er en grepa kar, så så fin musikk han har! :P
Widows Weeds er ett av mine all time favoritt album uansett sjanger. Mektig! Beyond The Veil er ikke like stor klassiker, men kanonalbum lell. Samme gjelder for At Sixes And Sevens og An Elixir For Existance. Mista litt av interessen for sirenia etter den skiva, men jeg har likevel hørt en god del på de siste to. Mortemia skiva var grei den, men vannvittig forutsigbar og det er tydelig at Veland har mistet det han tidligere hadde av kreativitet. Tristania skuffa stort med World Of Glass da den kom, men jeg har fått mer sansen for den skiva nå de siste årene. Ikke på høyde med Sirenia, men den inneholder ett knippe gode låter. Ashes har jeg intet forhold til. Illumination sjekka jeg kun ut fordi jeg måtte anmelde skiva. Den overraska positivt og jeg enda på 4.5. Nine Destinies and a Downfall gav jeg tre. Imidlertid har sistnevnte vokst noe med tiden. Hadde det ikke vært for at jeg ble tvunget til å høre på Illumination hadde jeg aldri handla inn Ashes, ei heller sjekka ut World Of Glass på ny. Jeg avskrev hele bandet etter Beyond The Veil, de har faktisk til livets rett

Hvis du anser Mortemia som ett av gothens aller beste band så har du ikke hørt dette bandet med denne skiva:


Image
http://www.youtube.com/watch?v=yO5GpZYWkEY

Koret fra Tristania/Sirenia/Mortemia er med på skiva. Jeg innbiller meg at Terje Refsnes har hatt noe med denne skiva å gjøre, men det kan hende jeg husker feil. Uansett er dette ett veldig variert album til Goth å være. Faktisk ganske unikt. :wink:


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

j****g bra album, Vorax. Helt sinnsykt fett! Tittellåta er så bra at jeg blir hard. Hoh!

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Count_Darcon wrote:f**k that s**t, for Widows weeds er det tristeste og mektigste verk som gjør deg tørst på den rødeste vin, så blodig som dine armer tillater og den mørkeste vinternatt drar du opp på den høyeste topp og tar deg en tår i de dødes åsyn... :P du kan kose deg glugg ihjel! :P I vinterrikets haller! :P
Veldig, veldig bra skrevet.
Duvende bryster.

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Vorax wrote:Jeg innbiller meg at Terje Refsnes har hatt noe med denne skiva å gjøre, men det kan hende jeg husker feil.
http://tinyurl.com/24qs4lv
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Porcus wrote:
Vorax wrote:Jeg innbiller meg at Terje Refsnes har hatt noe med denne skiva å gjøre, men det kan hende jeg husker feil.
http://tinyurl.com/24qs4lv
Nei det var ikke så vanskelig! Hehe, ok, da hadde jeg rett. Sto ingenting i coveret, Refsnes var kun nevnt under takk.

User avatar

Icequeen
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 03 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Icequeen »

Release dato til Rubicon e klar:
30.08.2010 (ifølge offical website av bandet)

Album cover du kan bare klikk her:
http://viewmorepics.myspace.com/index.c ... D=69792503#

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

De første platene er fete nok, jeg liker godt Beyond the Veil, men jeg liker ikke hun nye vokalistdama. Jeg holdt ut 10 minutter på Tristania-konserten på Inferno 08, og det var fordi jeg hadde en øl å støtte meg til.
Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

Locked Previous topicNext topic