Non Album Tracks!
Non Album Tracks!
Finnes jo flust av disse der ute egentlig, men finnes det noen dere syns burde fÄ tildelt en plass pÄ ei ordinÊr studioskive?
Eller noen dere syns er bra lÄter men som ikke nÞdvendigvis burde vÊrt med pÄ noen skiver. Eller bare noen lÄter dere er glad for ikke kom med pÄ skiva.
Nevn ogsÄ gjerne lÄter som er kun Ä finne pÄ digipacks og lignende.
Aner ikke hvor mange her inne som er opptatt av sÄnt, for oftest er disse lÄtene med pÄ singler/ ep er osv.
Eller noen dere syns er bra lÄter men som ikke nÞdvendigvis burde vÊrt med pÄ noen skiver. Eller bare noen lÄter dere er glad for ikke kom med pÄ skiva.
Nevn ogsÄ gjerne lÄter som er kun Ä finne pÄ digipacks og lignende.
Aner ikke hvor mange her inne som er opptatt av sÄnt, for oftest er disse lÄtene med pÄ singler/ ep er osv.
Som oftest er det nok en grunn til at de ble utelatt fra skiva, men det fins da noe gull som man kan undre seg hvorfor ikke ble med pÄ plata. Noen av mine favoritter er
Led Zeppelin - "Hey Hey, What Can I Do?". Opprinnelig B-side til den amerikanske singlen "Immigrant Song" (som kjent ga bandet ikke ut singler i UK). Gjort tilgjengelig pÄ den seksdoble LP-boksen fra 1990.
Led Zeppelin - "Travelling Riverside Blues". BBC-innspilling fra 1969. Gjort tilgjengelig pÄ den nevnte boksen, samt BBC Sessions (1997).
Blue Ăyster Cult - "Boorman the Chauffer". Outtake fra Secret Treaties, gjort tilgjengelig som bonusspor pĂ„ den remastrede versjonen fra 2001. KnallĂ„t med Joe Bouchard pĂ„ vokal.
Blue Ăyster Cult - "Sally". Outtake fra Agents of Fortune, gjort tilgjengelig som bonusspor pĂ„ den remastrede versjonen fra 2001. Albert Bouchard pĂ„ vokal, og hans band The Brain Surgeons ga ut lĂ„ta pĂ„ plata Trepanation (1995).
Iron Maiden - "Total Eclipse". Heldigvis med pÄ remasteren av The Number of the Beast
Uriah Heep - "A Far Better Way". Outtake fra Firefly.
Deep Purple - "Black Night". A-side pÄ single (1970), men ikke utgitt pÄ den opprinnelige In Rock.
Deep Purple - "Slow Train". Outtake fra Fireball (1971).
Deep Purple - "When a Blind Man Cries". B-side til "Never Before" (1972).
Motörhead og Judas Priest har ogsÄ noen perler som kom med som bonusspor pÄ de respektive remasterne.
Led Zeppelin - "Hey Hey, What Can I Do?". Opprinnelig B-side til den amerikanske singlen "Immigrant Song" (som kjent ga bandet ikke ut singler i UK). Gjort tilgjengelig pÄ den seksdoble LP-boksen fra 1990.
Led Zeppelin - "Travelling Riverside Blues". BBC-innspilling fra 1969. Gjort tilgjengelig pÄ den nevnte boksen, samt BBC Sessions (1997).
Blue Ăyster Cult - "Boorman the Chauffer". Outtake fra Secret Treaties, gjort tilgjengelig som bonusspor pĂ„ den remastrede versjonen fra 2001. KnallĂ„t med Joe Bouchard pĂ„ vokal.
Blue Ăyster Cult - "Sally". Outtake fra Agents of Fortune, gjort tilgjengelig som bonusspor pĂ„ den remastrede versjonen fra 2001. Albert Bouchard pĂ„ vokal, og hans band The Brain Surgeons ga ut lĂ„ta pĂ„ plata Trepanation (1995).
Iron Maiden - "Total Eclipse". Heldigvis med pÄ remasteren av The Number of the Beast
Uriah Heep - "A Far Better Way". Outtake fra Firefly.
Deep Purple - "Black Night". A-side pÄ single (1970), men ikke utgitt pÄ den opprinnelige In Rock.
Deep Purple - "Slow Train". Outtake fra Fireball (1971).
Deep Purple - "When a Blind Man Cries". B-side til "Never Before" (1972).
Motörhead og Judas Priest har ogsÄ noen perler som kom med som bonusspor pÄ de respektive remasterne.
Ta tÄrnet, Ebralidze!
Det er korrekt men regner ikke samle og liveskiver som album i den forstand.Conan wrote:Den er pÄ Best of the Beast samlinga eller husker jeg feil?Kjellvete wrote:Iron Maiden - Virus
Har jo ogsÄ den smÄtt fantastiske Sunset and baylon av Wasp
En av de beste lÄtene til The Cure er vel ikke utgitt pÄ fullengder. Charlotte Sometimes fÄr man pÄ singel og samleplate.
Og sĂ„ har man jo Das SchĂŒtzenfest (og mange andre) av Faith No More:
http://www.youtube.com/watch?v=YNha3e_FNnI
Og sĂ„ har man jo Das SchĂŒtzenfest (og mange andre) av Faith No More:
http://www.youtube.com/watch?v=YNha3e_FNnI
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
The Wildhearts og Toyah er for meg de som utvilsomt har mest interessant Ä by pÄ pÄ singler og EP-er, og der snakker vi da om mengder med lÄter som holder albumnivÄ.
Ellers samler jeg pÄ en del band der jeg mÄ ha alle lÄter/versjoner av lÄter, men det varierer selvfÞlgelig hvor bra singel-b-sider, bonusspor og den slags er. Ofte er det uansett interessant da det er en del av helheten til de aktuelle banda. Det er jo heller ingen band som utelukkende har godbiter pÄ album, sÄ et non album-spor nÄ og da er ikke nÞdvendigvis ille.
Ellers har jeg ofte vÊrt glad i remikser pÄ singler, og da spesielt Ättitallets forlenga 12"-mikser. Her var Duran Duran og Billy Idol kongene, men det var i det hele tatt en del bra slikt den gang.
Ellers samler jeg pÄ en del band der jeg mÄ ha alle lÄter/versjoner av lÄter, men det varierer selvfÞlgelig hvor bra singel-b-sider, bonusspor og den slags er. Ofte er det uansett interessant da det er en del av helheten til de aktuelle banda. Det er jo heller ingen band som utelukkende har godbiter pÄ album, sÄ et non album-spor nÄ og da er ikke nÞdvendigvis ille.
Ellers har jeg ofte vÊrt glad i remikser pÄ singler, og da spesielt Ättitallets forlenga 12"-mikser. Her var Duran Duran og Billy Idol kongene, men det var i det hele tatt en del bra slikt den gang.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
Helloween har jo (som nevnt i en del trÄder som er oppe nÄ) en del j****g gode non album tracks. Syns det er kult, jeg. KjÞper glatt EPer/singler med band jeg liker om jeg fÄr en god non album track med pÄ kjÞpet. Singler som bare inneholder album tracks og edit-versjoner styrer jeg unna.
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Samme med Helloween.kattpiss wrote:Priest har drette seg rett ut med hvilke sanger de har vraket fra platene.
En Springsteen-fan jeg kjenner, kan fortelle om konsertgjengeren som stod og skreik etter "Born In The USA" uten Ä skjÞnne at den hadde blitt gjort. Tracks, selvsagt.steinman wrote:Ellers samler jeg pÄ en del band der jeg mÄ ha alle lÄter/versjoner av lÄter
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
â Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
â Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Jeg mÄ vel innrÞmme jeg aldri har vÊrt noen stor tilhenger av "Tracks"-versjonen av "Born In The U.S.A.", men en artig historie er det likevel.Porcus wrote:En Springsteen-fan jeg kjenner, kan fortelle om konsertgjengeren som stod og skreik etter "Born In The USA" uten Ä skjÞnne at den hadde blitt gjort. Tracks, selvsagt.steinman wrote:Ellers samler jeg pÄ en del band der jeg mÄ ha alle lÄter/versjoner av lÄter
En annen artig historie som plutselig falt ned i hodet pÄ meg nÄr du fortalte dette, er den om en kar som sto bak meg under Manfred Mann's Earth Band-konserten pÄ Biri i sommer. Bandet spilte Springsteens "Dancing In The Dark" til denne karens store misnÞye, og han sto og brÞlte "Spill noe Manfred Mann". Det som sÄ til slutt fikk denne misfornÞyde publikummeren til Ä bli lykkelig var "Blinded By The Light".
The beating of my heart is a drum and it's lost
De kunne sikkert ogsÄ gjort "Spirit in the Night" og han hadde blitt like fornÞyd.steinman wrote:Det som sÄ til slutt fikk denne misfornÞyde publikummeren til Ä bli lykkelig var "Blinded By The Light".
Ta tÄrnet, Ebralidze!
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Sef er jeg opptatt av Non Album Tracks. Er det band jeg er skikkelig glad i er jeg opptatt av alt jeg kan fÄ kloa i av lÄtmateriale. Da er non albumtracks det feteste fordi de er skikkelig spilt inn. SÄ kommer demoer og slitne live opptak av uutgitte lÄter etterpÄ.
W.A.S.P. var flinke til Ä gi ut andre lÄter pÄ B-sidene sine. Noe av dette er coverlÄter og gjÞr seg sÄnn sett best som single b-sider, men de coverne de gjorde pÄ 80 tallet gjorde de virkelig til sine egne. Versjonene av Paint It Black, Mississippi Queen og Locomotive Breath er helt fantastiske. Fra fÞrste singlen har vi ogsÄ b-sida Show No Mercy som er en god lÄt. Den er nok litt svakere enn resten av debut skiva og sÄnn sett godt at det ble b-side, men fet er det okke som. Fra The Last Command har vi single b-siden Savage som er betydelig sterkere enn skiva's 3 svakeste spor og kunne lÞfta skiva. Inside The Electric Circus har lÄtene D.B. Blues og Flesh & Fire, som begge er helt ok lÄter man burde hÞre, men som nok gjÞr seg best som b-sider. The Headless Children har 3 lÄter som alle er konge For Whom The Bell Tolls (som siden ble til den litt kjipere Gypsy Meets The Boy), Lake Of Fools og War Cry. Alle disse lÄtene er kanon og den eneste grunnen til at de ikke ble med pÄ skiva er at de ville Þdelagt dramaturgien i skiva litt.
Etter det ble WASP's non albumtracks litt kjedeligere. Coverversjonene var ikke lenger sÄ in your face og de egne lÄtene var heller ikke det helt store, selv om jeg mÄ si det var et stort Þyeblikk for meg Ä hÞre Sunset & Babylon midt i grunge h*****e. Ikke noe stor lÄt og det meste av det musikalske er rappa fra Rocky Horrorshow's Time Warp, men teksten traff j****g godt da den kom.
Ellers Mà jeg nevne Running Wild, som av en eller annen grunn har det med Ä gi ut skiva's beste og nestbeste lÄter som single b-sider.
Husker ikke alt nÄ, men Pile Of Skulls b-siden Hanged, Drawn & Quartered er en av de beste lÄtene pÄ skiva. Samme gjelder Libertalia fra Rogues En Vogue og begge bonuslÄtene pÄ The Brotherhood.
Det meste av Non Album Tracks kommer som bonustracks nÄr skiver skal remastres og alt dette er ogsÄ kommet sÄnn.
Ahhh... holdt pÄ Ä glemme fantastiske Sigue Sigue Sputnik, som ikke bare har fete b-sider, men ogsÄ fantastiske 12" remixer.
W.A.S.P. var flinke til Ä gi ut andre lÄter pÄ B-sidene sine. Noe av dette er coverlÄter og gjÞr seg sÄnn sett best som single b-sider, men de coverne de gjorde pÄ 80 tallet gjorde de virkelig til sine egne. Versjonene av Paint It Black, Mississippi Queen og Locomotive Breath er helt fantastiske. Fra fÞrste singlen har vi ogsÄ b-sida Show No Mercy som er en god lÄt. Den er nok litt svakere enn resten av debut skiva og sÄnn sett godt at det ble b-side, men fet er det okke som. Fra The Last Command har vi single b-siden Savage som er betydelig sterkere enn skiva's 3 svakeste spor og kunne lÞfta skiva. Inside The Electric Circus har lÄtene D.B. Blues og Flesh & Fire, som begge er helt ok lÄter man burde hÞre, men som nok gjÞr seg best som b-sider. The Headless Children har 3 lÄter som alle er konge For Whom The Bell Tolls (som siden ble til den litt kjipere Gypsy Meets The Boy), Lake Of Fools og War Cry. Alle disse lÄtene er kanon og den eneste grunnen til at de ikke ble med pÄ skiva er at de ville Þdelagt dramaturgien i skiva litt.
Etter det ble WASP's non albumtracks litt kjedeligere. Coverversjonene var ikke lenger sÄ in your face og de egne lÄtene var heller ikke det helt store, selv om jeg mÄ si det var et stort Þyeblikk for meg Ä hÞre Sunset & Babylon midt i grunge h*****e. Ikke noe stor lÄt og det meste av det musikalske er rappa fra Rocky Horrorshow's Time Warp, men teksten traff j****g godt da den kom.
Ellers Mà jeg nevne Running Wild, som av en eller annen grunn har det med Ä gi ut skiva's beste og nestbeste lÄter som single b-sider.
Husker ikke alt nÄ, men Pile Of Skulls b-siden Hanged, Drawn & Quartered er en av de beste lÄtene pÄ skiva. Samme gjelder Libertalia fra Rogues En Vogue og begge bonuslÄtene pÄ The Brotherhood.
Det meste av Non Album Tracks kommer som bonustracks nÄr skiver skal remastres og alt dette er ogsÄ kommet sÄnn.
Ahhh... holdt pÄ Ä glemme fantastiske Sigue Sigue Sputnik, som ikke bare har fete b-sider, men ogsÄ fantastiske 12" remixer.
Let's put the X in Saxx!
Blind Guardian- Harvest of sorrow syns jeg fint kan nevnes her.
http://www.youtube.com/watch?v=y8uFVOtOHlw
http://www.youtube.com/watch?v=y8uFVOtOHlw
Siden denne topicen er postet pÄ "General Metal" mÄ de ikke nevnes siden de ikke er metal.MikkelRev wrote:Halve katalogen til Nirvana mÄ ogsÄ nevnes.
OT: Har jo vÊrt inne pÄ Helloween fÞr, de har masse krem som lett kunne erstatta kjipere Þyeblikk pÄ studioalbumene, gidder ikke gÄ i detaljer, men nevner fort Savage, Livin' Aint No Crime, Can't Fight Your Desire, Find My Freedom osv...