Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste Children of Bodom skive

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Children of Bodom skive er

Hatebreeder
16
23%
Something Wild
8
12%
Follow The Reaper
20
29%
Hatecrew Deathroll
22
32%
Are You Dead Yet?
3
4%
 
Total votes: 69
User avatar

dieselpikk
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dieselpikk »

Synes førsteskiva var ganske kul når den kom. Samme med gigen de gjorde i teltet på wacken samme året. Aldri hatt noe sans for lamaen etter dette........

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Lader opp til nyskiva som slippes i morra, og har derfor spilt gjennom diskografien de siste dagene. Joda, veldig ensformig, men skivene holder seg godt.

  1. Hate Crew Deathroll - 5+
  2. Hatebreeder - 5
  3. Follow the Reaper - 5-
  4. Something Wild - 5-
  5. Blooddrunk - 4
  6. Are You Dead Yet? - 4

Beste låter: Hate Crew Deathroll, Needled 24/7, Bodom Beach Terror, Touch Like Angel Of Death. Bed Of Razors, Children Of Bodom, Bodom After Midnight, Hellhounds On My Trail.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Doomination wrote:

Haha, tenker Dirant får brekninger om han leser den posten ;)

Beste jeg har hørt av gamle thrash-låter i ny produksjon må være Another Lesson In Violence med Exodus.

Sjekk ut Let There Be Blood og. Knall å høre de gamle låtene med fet produksjon!

Image


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Affen wrote:
Doomination wrote:

Haha, tenker Dirant får brekninger om han leser den posten ;)

Beste jeg har hørt av gamle thrash-låter i ny produksjon må være Another Lesson In Violence med Exodus.

Sjekk ut Let There Be Blood og. Knall å høre de gamle låtene med fet produksjon!

Hørte en låt fra den skiva og det ble bare helt feil for min del. Liker produksjonen på den plata og Pleasure to kill akkurat som de er.

Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Det var da litt av et saklig innlegg jeg hadde svart på også da. Herrefred! Det aner meg at du fisker etter uro ved å dra frem Let There Be Blood her, men uansett; har faktisk skiva. Syns den er dårlig. Produksjonen er i og for seg bra, men jeg liker den gamle bedre og ikke minst er fremføringen på den nye versjonen for tam og uten den nerven og intensiteten man finner på originalen og ikke minst nevnte Another Lesson In Violence. Men om Let There Be Blood gir deg noe, så er jo det fint. Selv hører jeg heller på Exhibit B som faktisk er ei rett så bra plate til tider :)

Hva angår Children of Bodom så likte jeg faktisk Are You Dead Yet ganske godt en periode, og Hatecrew Deathroll har da noe kult. Hørte et par låter fra Blodrunk som jeg ikke likte, og tror jeg lar være å høre den nye, selv om jeg sikkert streifer innom den på spotify i bakrus en dag.

ROCK!


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Doomination wrote:

Det var da litt av et saklig innlegg jeg hadde svart på også da. Herrefred! Det aner meg at du fisker etter uro ved å dra frem Let There Be Blood her, men uansett; har faktisk skiva. Syns den er dårlig. Produksjonen er i og for seg bra, men jeg liker den gamle bedre og ikke minst er fremføringen på den nye versjonen for tam og uten den nerven og intensiteten man finner på originalen og ikke minst nevnte Another Lesson In Violence. Men om Let There Be Blood gir deg noe, så er jo det fint. Selv hører jeg heller på Exhibit B som faktisk er ei rett så bra plate til tider :)

Hva angår Children of Bodom så likte jeg faktisk Are You Dead Yet ganske godt en periode, og Hatecrew Deathroll har da noe kult. Hørte et par låter fra Blodrunk som jeg ikke likte, og tror jeg lar være å høre den nye, selv om jeg sikkert streifer innom den på spotify i bakrus en dag.

:D

Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Marken wrote:

Lader opp til nyskiva som slippes i morra, og har derfor spilt gjennom diskografien de siste dagene. Joda, veldig ensformig, men skivene holder seg godt.

  1. Hate Crew Deathroll - 5+
  2. Hatebreeder - 5
  3. Follow the Reaper - 5-
  4. Something Wild - 5-
  5. Blooddrunk - 4
  6. Are You Dead Yet? - 4

Beste låter: Hate Crew Deathroll, Needled 24/7, Bodom Beach Terror, Touch Like Angel Of Death. Bed Of Razors, Children Of Bodom, Bodom After Midnight, Hellhounds On My Trail.

Ikke dum oppsumering dette. Husk nå at det er denne utgaven du må ha Marken :wink:

Image


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Haha, ikke aktuelt. Møkkaformat.


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Auda, her har vi et band som virkelig har gått på trynet de siste 10 åra. Follow The Reaper og Hatebreeder er bra skiver, debuten og Hatecrew Deathroll har noen bra enkeltlåter, men de to siste er direkte tragiske. Spesielt Blodrunk. Har absolutt ikke trua på noe ny skive.

Skulle nesten tro dette bandet hadde en konkurranse med In Flames om hvem som klarer å tape seg mest.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Her er vi ikke på nett Gorgar! COBs beste skive er Hate Crew Deathroll, men ingen av platene deres er dårligere en 4 på terningen.
In Flames siste skive var jo et kanonalbum! Mirror
s Truth, Alias, The Chosen Pessimist er alle fantastiske!


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Jepp, her kræsjer vi igjen, gitt. Hvis jeg skal bruke terningen så får Follow The Reaper 4 av meg, og det er den beste skiva. Dette er uansett langt ifra favorittbanda mine, og In Flames fra og med Reroute To Remain takler jeg ikke i det hele tatt.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Enig i at både In Flames og Children Of Bodom har tapt seg.
In Flames reiser seg neppe igjen, men jeg har fortsatt bittelitt trua på at Children Of Bodom kan klare det.


User avatar

SculptorOfFlesh
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 04 May 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SculptorOfFlesh »

Nye er klart beste siden Hate Crew Deathroll...

http://www.youtube.com/watch?v=A6iZvyVJ ... re=related

Man hører at spille gleden er tilbake. :)

Image


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Leser overalt at denne skal være så mye bedre enn de to forrige. Helt klart ei ok skive, men etter tre runder sidestiller jeg den med Are You Dead Yet? og Blooddrunk.
Har jo hørt alt før, og for det meste har de gjort det bedre tidligere.



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Av det jeg har hørt til nå, syns jeg dette virker svakere enn Blooddrunk.



Count_Darcon
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Count_Darcon »

Jiishus! Hvorfor kan ingen få det rett!! :P

1.Something Wild
2.Hatebreeder
3.Follow The Reaper
4.Blooddrunk
5.RRF
6.Hate Crew Deathtoll
7.Are you dead yet

Elsket dette bandet i 97-00, har lært meg og like resten... :P


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Nei, COB har egentlig ikke gjort noe bra siden Hate Crew Deathroll. Har alltid litt trua på at de kan returnere til gammel storhet, men det ser foreløpig ikke bra ut for Relentless Reckless Forever. Etter to gjennomhøringer virker skiva veldig safe, og som Marken sier har alt blitt gjort før, og bedre. Nei, takke seg til trekløveret Hatebreeder, Follow the Reaper og Hatecrew Deathroll! Har ikke en av gutta uttalt at bandet gjorde denne plata for å komme seg ut på veien og spille igjen? Virker som at det er det som er tilfellet, ja..


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Absolutt ei godkjent plate fra gutta denne gangen også. Ikke like bra som Hate Crew Deathroll og Follow The Reaper enda, men ikke godt å si hva som skjer etter 10 runder til.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Joda! skiva holder mål i massevis. Kanskje den største positive overraskelsen til nå i år. Roundtrip To Hell And Back må vel være en av bandets sterkeste låter til dags dato.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

For et f******a fett band COB er egentlig! Kveldens kick fikk meg til å bestille Bloddrunk og Relentless Reckless Forever, som jeg faktisk aldri har knødd meg til å skaffe. 79,- pr stk på CDON nå, så da var det bare å slå til. Kombinasjonen av catchy melodier, aggressiv riffing og groove er bare helt rå. COB er lett noe av det feteste innen extreme metal-sjangeren.

Image

Locked Previous topicNext topic