Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

VoldtektsbĂžlgen i Norge

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tenebres »

Tomas wrote:
Affen wrote:
Tenebres wrote:
Stian wrote:

NĂ„ vet jeg ikke om du er sarkastisk, men voldtekt er ikke langt fra den verste forbrytelsen i min bok.

Meget enig! I min bok er det faktisk den verste. Jeg synes det er enda verre Ä Þdelegge et menneske for livet enn Ä gjÞre slutt pÄ ens liv.

Enig med deg, Frenchie.

For Ă„ vĂŠre litt djevelens advokat; er det slik at et menneske blir Ăždelagt av en voldtekt? Er dette entydig bevist og gjelder dette omtrent alle som blir voldtatt? Og hva mener man med Ă„ Ăždelegge et menneske?
Det blir en litt for diffus uttalelse for meg, sÄ jeg Þnsker Ä se den litt mer spesifisert.

Det kan vÊre vanskelig Ä svare pÄ iom. at begrepet "voldtekt" kan vÊre sÄ mye forskjellig. Ordet "drap" derimot har bare ett mulig resultat.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Tenebres wrote:

Det kan vÊre vanskelig Ä svare pÄ iom. at begrepet "voldtekt" kan vÊre sÄ mye forskjellig. Ordet "drap" derimot har bare ett mulig resultat.

Absolutt enig, men det er interessant Ä vite hvorfor folk ser pÄ voldtekt som nesten like ille som drap. Og verre enn Ä hogge armene av noen.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Tomas wrote:
Tenebres wrote:

Absolutt enig, men det er interessant Ä vite hvorfor folk ser pÄ voldtekt som nesten like ille som drap. Og verre enn Ä hogge armene av noen.

Av 2 grunner. For det fĂžrste er kjĂžnnet det mest intime i et mennesket, for det andre kan psykologisk skade og traumatisme vĂŠre betraktelig mer betydningsfult enn fysisk skade. I noen tilfeller kan et voldtektsoffer fĂžle at det menneskelige i seg er borte og jeg vil anta at Ă„ fĂžle seg som et slags dyr ikke kan ha noe godt for seg for fremtiden. Jeg tror faktisk dĂžden hĂžres kjekkere ut.

Men ja. I motsetning til Ä fÄ armene sine hogget av kan du fortsatt smÞre pÄ brÞdskiver. Om det er det du siktet til...

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

NÄ har jeg jo aldri blitt voldtatt og uttaler meg naturlig nok pÄ litt sviktende grunnlag. Jeg skulle heller tatt metervis med negerkuk analt enn Ä fÄ begge armene kappet av. Men dere musikere ser vel annerledes pÄ det.

Ja, jeg er klar over at jeg har laget en signatur til fri bruk her. SlÄ dere lÞs.
:lol:

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Tomas wrote:

NÄ har jeg jo aldri blitt voldtatt og uttaler meg naturlig nok pÄ litt sviktende grunnlag. Jeg skulle heller tatt metervis med negerkuk analt enn Ä fÄ begge armene kappet av. Men dere musikere ser vel annerledes pÄ det.

Ja, jeg er klar over at jeg har laget en signatur til fri bruk her. SlÄ dere lÞs.

At du hadde heller tatt metervis med negerkuk analt enn noe annet, har jeg ingen problem med Ă„ tro!

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Mood:
Korea North

Post by kattpiss »

Idiotisk Ä legge skylden pÄ ofrene, om noen gjÞr det, men det endrer ikke det faktumet at man mÄ forholde seg til visse forhÄndsregler om man skal gÄ gatelangs i Oslo pÄ natten. Hvor enn idiotisk det hÞres ut at man mÄ gjÞre det og det for Ä ikke bli voldtatt sÄ er det bare noe folk fÄr godta. GÄ med fÞlge, hold alkoholinntaket under kontroll, osv. Verden er ikke en dans pÄ roser, sÄ Ä innskrenke noen av sine egne rettigheter for Ä vÊre best mulig utrustet om man skulle vÊre sÄ uheldig Ä havne i en slik situasjon er noe folk bare mÄ godta.

Og uansett hvor kinesisk det hÞres ut Ä holde asylsÞkere innestengt til de er ferdiggransket sÄ bÞr man kanskje lete etter en lÞsning pÄ den siden av skalaen? Det er som regel andre verdier, holdninger og moral der de kommer fra, sÄ noe mÄ gjÞres, man er ikke rasistisk av Ä mene det, man er realistisk. j****g store sprang i holdninger, litt off-topic sÄ har vi i Norge generelt den holdningen at det ikke er OK Ä bruke fysisk makt mot barn. Men i alle mine dager i kassa pÄ Rema er de enste jeg har sett smekke ungen sin nÄr den grÄter for at den ikke fÄr en is, nye landsmenn. Det kan selvfÞlgelig hende at mine observasjoner er helt tilfeldige, men det virker som at det er fullstendig forskjellige holdninger som regjerer hos visse folkeslag, og skal man flytte til et nytt land mÄ man akseptere hvordan det er der.

Og det Ä lese intervjuet med de to utenlandske tenÄringene som skylde voldtektene pÄ bekledningen til norske jenter er grunn nok til Ä handle. Kan ikke la folk som mener de har sin rett til Ä voldta folk fordi jentene "legger opp" til det, uansett om du er 10. generasjons nordmann eller asylsÞker gÄ fritt rundt andre (hele greia er sykt dÄrlig formulert av meg, mener ikke at man skal stenge inne uskyldige folk bare fordi de har en spesifikk mening, men noe mÄ gjÞres). SÄ ja, enig med Runar her. Det er ikke klÊr eller alkohol som er problemet, men holdningene (men det betyr ikke igjen at det ikke er lurt Ä forholde seg til enkelte forhÄndsregler).

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

For min egen del vil jeg bare si at dersom jeg hadde ekstremt mye gull og bling pÄ meg ville jeg kanskje valgt en annen vei hjem nattestid enn det mest belastede omrÄdet i byen.
Og er det kaldt ute kler jeg meg slik at jeg slipper Ă„ fryse.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

kattpiss wrote:

Og det Ä lese intervjuet med de to utenlandske tenÄringene som skylde voldtektene pÄ bekledningen til norske jenter er grunn nok til Ä handle.

NÄ finner jeg faktisk ikke den artikkelen der leder for utekontakten i Oslo hevdet at nesten alle som ble utsatt for overfallsvoldtekt var godt pÄkledt, men om det stemmer betyr det at utsagnet til drittungene over ikke er helt reellt.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

EDA!?! wrote:
Tenebres wrote:

Jeg vil pÄ ingen mÄte "unnskylde" sexovergriperne men man bÞr fÄ lov til Ä snakke om hvor lurt det er Ä drikke seg sÄ dritings pÄ lÞrdagskvelden at man knapt klarer Ä holde seg bevisst. Vet ikke, jeg. Det kan umulig vÊre sÊrlig bra for vedkommende Ä havne i en sÄnn situasjon, enten man fÄr k*k i rÊven eller ei.

PÄ samme mÄte har jeg store vansker med Ä synes synd pÄ trÞnderne som fÄr bilen sin stjÄlet mens de lar den stÄ alene pÄ tomgang mens de "handler kjapt" i butikken. Eller de som fÄr innbrudd i bilen mens de er pÄ "stranden" mens de lar mobiltelefon og lommebok ligge godt synlig pÄ dashboardet.
Kriminalitet finnes overalt. I en perfekt verden hadde vi klart Ä stoppe den helt. I vÄr verden er det lov Ä tenke litt og ta et par forhÄndsregler. Det kommer garantert ikke til Ä vÊre mindre kriminalitet i Norge i Ärene fremover.

Hadde jeg hatt deg foran meg nÄ hadde jeg fyrt til ALT jeg kunne. j****g bra at dette bare er internett.

Saklig.

Jeg vet ikke om mÄlet var Ä skremme meg der men det eneste som er skummelt med innlegget ditt er at du innrÞmmer glatt at du ikke er i stand til Ä fyre pÄ internett. Det sier mye om dine evner til Ä debattere... eller til Ä forstÄ mitt innlegg i det hele tatt.
Bra at andre forstod det jeg skrev i hvert fall.

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

La meg nÄ for diskusjonens skyld forutsette fÞlgende premisser:

• voldtekt er verdens verste forbrytelse
    samfunnet har en ubetinget plikt til Ä sÞrge for at ingen utsettes for noe sÄ ille

Jeg kunne ha slÄtt dem sammen til kun sistnevnte uten Ä tape noen del av argumentet, men det er det fÞrstnevnte, og konsekvensen av det, som er interessant.

Det er ikke teknisk sett ikke vanskelig Ă„ bli kvitt de fleste voldtekter. FĂžrst kan man jo begynne med Ă„ kastrere menn (det finnes sĂŠdbanker nok). Tvangskastrering er jo mye mindre ille enn voldtekt.

Eller, hvis man synes dette er drÞyt: man kan kriminalisere sex utenfor ekteskapet. Ligger du med noen du ikke er gift med, sÄ skal du straffes.
Hvis det er slik at du blir pisket pÄ torget om du suger en type, sÄ vil vel kvinner slutte Ä gjÞre noe sÄnt frivillig (unntatt nÄr de er gift)? Da er det relativt enkelt: hun sugde deg, det kan ikke ha vÊrt frivillig, du er en voldtektsmann.

SÄ vil noen si at dette ogsÄ er for drÞyt. NjÊh, er det det? Husk at voldtekt per premiss er verdens verste forbrytelse. Ergo, per premiss, langt verre enn Ä innfÞre et talibanstyre.

SÄ ... for Ä straffe litt fÊrre kunne for enkelhets skyld nÞye oss med Ä straffe kun menn som ligger med kvinner de ikke er gift med. Eller, man kunne kanskje bare straffe nÄr hun anmelder? Senke beviskravet som fÞlger: ved pÄstand mot pÄstand, er hennes pÄstand fellende.

Og nÄ er vi faktisk ikke langt fra den ene polen av debatten.

Hvis vi nÄ i stedet skroter fullstendig spÞrsmÄlet om en voldtekt er verre enn et diktatur, og ser pÄ realitetene:
(1) det er et problem at du kan bli voldtektstiltalt pÄ bakgrunn av forklaring fra noen som ikke husker hva som skjedde (men i ettertid er skrÄsikker pÄ at hun aldri ville ha pult deg, for sÄ pass husker hun selv om hun ikke husker noe)
(2) det er et problem at en kvinne ikke har stort rettsvern mot en fyr som kan etablere en troverdig forklaring pÄ at han kan ha slÄtt av en vennlig prat med henne
(3) man kan bli kvitt de verste utslagene av det ene problemet uten Ä gjÞre det andre sÄ mye verre, eller omvendt, men: SÄ lenge det faktisk skjer at folk mÞtes og har sex og det kanskje ikke alltid var Þnsket og kanskje ikke alltid var frivillig (to forskjellige ting, selvsagt), sÄ lar det seg rett og slett ikke gjÞre Ä lÞse begge de to foregÄende problemene samtidig, uten total privatlivsovervÄkning.

Alt som ligner pÄ viten om disse tre problemene, tilsier at #2 gjelder mange flere tilfeller enn #1. Det er fÄ eksakte tall Ä slÄ i bordet med, men alt tyder pÄ at vi snakker om et par nuller i enden av tallet.

Og det er et mye stÞrre problem enn en diskusjon om hvem av oss som ville ofre en plekterfinger for Ä unngÄ Ä fÄ tredd en uÞnsket k*k nedi halsen.

Topic author
stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

I dette intervjuet sÄ "innrÞmmer" en innvandrer at lettkledde jenter "ber om det"

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

stramvaier wrote:

I dette intervjuet sÄ "innrÞmmer" en innvandrer at lettkledde jenter "ber om det"

Det verste med hele greien er jo at han representerer ALLE innvandrere i Norge. FĂ„ dem ut!!!

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Tenebres wrote:

Tja. Jeg synes det er litt drÞyt nÄr du snakkerom «Ä synes synd pÄ». Du er farlig nÊr Ä mene det er til pass for dem som er uforsiktige og dumme i fylla.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

NÄ er det vel ikke helt uvanlig Ä sette ting litt pÄ spissen her pÄ forumet.

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Da skal han vel ikke klage over at EDA spisser seg opp heller.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Sant nok, vi fÄr idÞmme ham en passende straff.

Emperoar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Emperoar »

Tomas wrote:

Du kan jo lese bloggen til noen som har blitt utsatt for det
http://mindreverdig.blogg.no/m_062009.html

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Jeg er litt skeptisk til Ä bruke enkeltskjebner som generelt grunnlag. Om jeg finner en som ikke fikk livet Þdelagt av voldtekt, har jeg da veiet opp for hun som fikk det? Neppe. Det er nok litt mer komplisert enn som sÄ.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Tomas wrote:
stramvaier wrote:

Det verste med hele greien er jo at han representerer ALLE innvandrere i Norge. FĂ„ dem ut!!!

Du har et seriÞst problem med at du bare avfeier seriÞse problemer med klisjesvar og tenÄrings-sarkasme. Jada, vi vet alle at man ikke skal gre alle under samme kam og dette bygger opp fordommer. Det er ikke poenget her, men at dette er et utbredt holdning blant veldig mange i innvandrermiljÞer. Det er ingen som har sagt at det gjelder alle innvandrere, men likevel skal det alltid komme en eller annen smart ass Ä pÄpeke dette.
Det blir tatt altfor lett pÄ voldtekt og det mÄ det bli slutt pÄ og vi mÄ angripe problemer ved roten.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Porcus wrote:
Tenebres wrote:

Tja. Jeg synes det er litt drÞyt nÄr du snakkerom «Ä synes synd pÄ». Du er farlig nÊr Ä mene det er til pass for dem som er uforsiktige og dumme i fylla.

Det er en ganske primitiv, enkel og billig tolkning av mitt innlegg i sÄ fall og som du selv kan lese er det heller ikke det jeg skrev.

Det jeg derimot skrev er at man utsetter seg for mye rart nÄr man drikker seg dritings til man mister bevissthet alene pÄ gaten om natten, uansett om man er mann eller kvinne. Voldtekt er bare én av mange ting som kan skje i slike tilfeller.
Jeg oppfordrer altsÄ folk til Ä tenke litt og passe pÄ seg selv... eller eventuelt fÄ andre til Ä passe pÄ seg. Enkelte velger tydeligvis Ä forstÄ at jeg mener man skal le av folk som havner i sÄnne situasjoner fordi det er deres egen feil. Dem om det.

Det er klart at kriminalitet skyldes kriminelle, ingen annen. Men det er veldig naivt og korttenkt Ä gjÞre hva f**n man vil uten Ä vurdere konsekvenser pÄ egen oppfÞrsel med tanke pÄ at det faktisk finnes mye skummelt der ute.

Locked Previous topicNext topic