Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Game of Thrones [HBO]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Game of Thrones [HBO]

Post by Aspergers Inc. »

Here we go again!


User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Poenget er at denne trĂ„den i all hovudsak har gĂ„tt med til Ă„ diskutere serien, ikkje bĂžkene. NĂ„r det i tillegg ikkje pĂ„ noko mĂ„te kjem klart fram at spoiler-advarselen gjeld den kommande episoden pĂ„ bakgrunn av kva som skjer i bĂžkene sĂ„ er det vel ikkje sĂ„ frykteleg rart at ein vert litt irritert? Det greier vel du ĂČg Ă„ forstĂ„, uansett kor vanskeleg du prĂžvar Ă„ gjere deg. Eg rakk ikkje ei gong Ă„ lese heile spoileren, men allereie i starten vart det avslĂžra noko som har vore ein av dei store spĂžrsmĂ„la sidan episode Ă„tte.

This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Jeg fĂžler din smerte.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

TrÄden heter HBO, grei pekepinne pÄ at vi ikke snakker om bÞkene.



daimonion
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 11 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by daimonion »

Realistisk sett kan du regne med Ä bli spoilet nÄr du leser slike trÄder. Uansett hvordan du mener folk burde diskutere.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Men i h*****e da. Det var jo klart en spoilertag der. Tar ikke kritikk. Tok alle nĂždvendige forhĂ„ndsregler for cock's sake. IKKE LES PÅ SPOILERTAGS OG KLAG I ETTERKANT, IDIOTER!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Var en bokspoiler da, det kunne du ha nevnt. Dette er ikke A Song of Ice and Fire-trÄden.



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Holder meg unna spoilere selv, sÄ for min del byr ikke dette pÄ noen problemer. Men nÄr man poster bokprat i en serietrÄd (for det er jo det denne trÄden er) kan det faktisk vÊre greit Ä nevne at det er bokprat i spoileren. Dette er normalt pÄ alle nettstedene jeg er aktiv pÄ, og har vÊrÊt aktiv pÄ de siste 5-7 Ära.


User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Synes det er fint Ă„ ha bokprat i spoilers og skvaldre fritt om serien. SkjĂžnte helt fint at det var bokprat i spoileren ut fra Ă„ lese " regner med "

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

BlueGrot wrote:

Var en bokspoiler da, det kunne du ha nevnt. Dette er ikke A Song of Ice and Fire-trÄden.

Jeg syns det er litt grenser for forhÄndsregler. Ikke les en spoiler om du mistenker noen vet mer enn deg. Og alltid mistenk alle om ikke du er up to date.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

fantomas wrote:

Men i h*****e da. Det var jo klart en spoilertag der. Tar ikke kritikk. Tok alle nĂždvendige forhĂ„ndsregler for cock's sake. IKKE LES PÅ SPOILERTAGS OG KLAG I ETTERKANT, IDIOTER!

Greit nok at det er ein spoilertag der, men igjen, dette er ein trÄd som omhandlar serien, ikkje bÞkene. evilbanana har forsÄvidt eit poeng i at ein KUNNE ha lukta lunta sidan du skreiv "regner med", men det etterfÞlgjande kunne like godt vore "regnar med at x og y sin dÞd fÞrer til x og y" og kun vore spekulasjonar pÄ bakgrunn av allereie inntrufne hendingar i serien som du ikkje ville spoile for eventuelle sjÄarar som ikkje hadde sett den nyaste episoden. Spoilerfunksjonen mistar jo all nytteverdi i det at ein, trass i at ein har sett den nyaste episoden, tydelegvis ikkje kan vere sikker pÄ korvidt noko som er skrevet i ein spoilerfunksjon omhandlar nylege hendingar i serien eller er ein spoiler for bÞkene. Det kjem i alle fall ikkje eksplisitt fram i din opprinnelege post, og eg synes difor ikkje at det er noko poeng i Ä klage pÄ klagerane, nÄr det i utgangspunktet ikkje var klart kva spoileren omhandla. Eg synes personleg at fÞrehandsregelen du presenterar i den siste posten din er grei, eg gÄr ikkje inn i denne trÄden fÞr eg har sett den nyaste episoden dÄ eg er fullstendig klar over at hendingar i denne kan komme til Ä bli diskutert, men dÄ mÄ ein i det minste skilje mellom serien og bÞkene.

tl;dr: masse repeterande drit om Ă„ skilje mellom bokspoilarar og seriespoilarar, og eit Ăžnske om eksplisitt merking av bokspoilarar.

This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

fantomas wrote:
BlueGrot wrote:

Var en bokspoiler da, det kunne du ha nevnt. Dette er ikke A Song of Ice and Fire-trÄden.

Jeg syns det er litt grenser for forhÄndsregler. Ikke les en spoiler om du mistenker noen vet mer enn deg. Og alltid mistenk alle om ikke du er up to date.

Du, som pedant, burde vite at "forhÄndsregler" ikke er et begrep.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Helt greit substitutt. Also, det norske sprÄk er Äpent for danning av nye ord om man Þnsker. Det er rettskrivning som er kjepphesten min.
http://lingvisme.blogspot.no/2010/01/al ... t.html?m=1

Jeg skal editere posten over, sÄ det kommer frem at det er superspoiler (ogsÄ nytt ord, @BlueGrot).

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

SÄ The Rains Of Castamere i gÄr.

8O

Image

User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

NÄr pÄ mandager legges ny episode ut? Er det noe fast tidspunkt? Tenkte Ä se sesongavslutningen fÞr hele verden avslÞrer hva som skjer. Hvis HBO-appen gir meg lov, da. :-D :-D :-D :-D :-D

send them to sleep

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Du kan jo laste den ned da. Da er den tilgjengelig pÄ morgenkvisten.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Oppdaga nÄ at noen (her inne?) har sendt meg en "spoiler" den 13.mai pÄ hvordan sesongen ender. Haha, eg ler.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Ikke meg. Spoiling er dĂžden.


User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Som om jeg ikke allerede vet det liZm. Var bare hele greia med en random mail fra en eller annen butthurt vattnisse som liksom skulle "Þdelegge" eller hva nÄ intensjonen var.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Fantomas har uansett spoila det for flere enn bare Vassago, sÄ lite overraskelser til over helga.


Locked Previous topicNext topic