Magic Circle

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

TOPIC_AUTHOR
Dirant
Poser
Poser

Magic Circle

Post by Dirant »

Doomination tipset meg om denne skiva som jeg etter bare en 5-6 runder tror kan stÄ igjen som et av Ärets hÞydepunkter.

Det er proto-heavy-metal-doom med en god del sen sÞttitallshardrock. Det appellerer nok mest til fans av band som ligner pÄ Age of Taurus, Gates of Slumber og lignende. Har du en del skiver fra Shadow Kingdom Records i hylla er vel dette for deg. Stian liker sikkert dette, kanskje til og med Kringen, men Shrinebuilder rynker sikkert pÄ nesa, sÄ da skjÞnner dere vel hvor landet ligger.

Image

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

TheUnborn
Rocker
Rocker

Post by TheUnborn »

Var en topic om Magic Circle, men greit at det blir lagd en til nÄ pÄ det nye forumet.
StrÞken utgivelse, digger plata noe grasalt. Bandet har en lysende fremtid om de fortsetter sÄnn!

Har fortsatt, av grunner ukjent, en god bunke med denne lp'n pÄ lager.

TOPIC_AUTHOR
Dirant
Poser
Poser

Post by Dirant »

Jeg hadde rett om at Kringen liker det da.

BingoMeister
Belieber
Belieber

Post by BingoMeister »

Har gÄtt litt i glemmeboken siden jeg sjekket dem ut. Men Bingo approves!

"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

BornTooLate
Belieber
Belieber

Post by BornTooLate »

Sjekka det ut for fÞrste gang nÄ, og det hÞres veldig lovende ut! Det er sÄ sjeldent jeg oppdager nye band jeg virkelig digger nÄ for tiden, sÄ det hadde vÊrt kult om dette lever opp til det lille jeg fikk hÞrt nÄ.

They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

Doomination
Poser
Poser

Post by Doomination »

Jeg fÄr Êren av Ä vÊre tipser her, men mÄ vel gi den gamle trÄden Êren for at jeg oppdaget dette. Ikke at man bÞr basere et nytt forum pÄ Ä skrive om trÄder fra det gamle forumet, men i en overgangsfase fÄr det vÊre greit, synes jeg.

Bra skive! Enkel og fin produksjon, masse stemning.

ROCK!

LeifK
Poser
Poser

Post by LeifK »

Dirant wrote:

Jeg hadde rett om at Kringen liker det da.

Lurer pÄ om det var jeg som starta trÄden pÄ det gamle forumet. Veldig bra skive, selv om jeg mÄ innrÞmme at den har fÄtt fÄ runder etter at jeg lagde den trÄden. Virker kurant Ä fÄ tak i pÄ LP, mens CD-en vel er utsolgt for en stund siden. Om ikke nye eks. er presset da.

TOPIC_AUTHOR
Dirant
Poser
Poser

Post by Dirant »

Produksjonen er veldig passende synes jeg. Det er ikke egentlig noe problem, men man hÞrer pÄ mÄten de korer pÄ at de kommer fra en hardcore-bakgrunn, kan kanskje bli litt mye, men ikke plagsomt.

TOPIC_AUTHOR
Dirant
Poser
Poser

Post by Dirant »

TheUnborn wrote:

Var en topic om Magic Circle, men greit at det blir lagd en til nÄ pÄ det nye forumet.
StrÞken utgivelse, digger plata noe grasalt. Bandet har en lysende fremtid om de fortsetter sÄnn!

Dette virker som et like godt sted som hvilket som helst annet Ä spÞrre deg om hvor mange LPer du kan putte i en eske fÞr portoen gÄr opp? Vurderer bestilling av Magic Circle, men vil ha ned PPLP (Porto Per Long Play) sÄ jeg vil se om jeg finner noe annet hos deg ogsÄ.

TheUnborn
Rocker
Rocker

Post by TheUnborn »

Dirant wrote:
TheUnborn wrote:

Dette virker som et like godt sted som hvilket som helst annet Ä spÞrre deg om hvor mange LPer du kan putte i en eske fÞr portoen gÄr opp? Vurderer bestilling av Magic Circle, men vil ha ned PPLP (Porto Per Long Play) sÄ jeg vil se om jeg finner noe annet hos deg ogsÄ.

PPLP!
4 stk LP's gÄr fint.

AddioZio
Belieber
Belieber

Post by AddioZio »

MÄ vel nesten takke for at jeg oppdaget denne. Ballefet plate, hÄper absolutt det kommer mere.

Doomination
Poser
Poser

Post by Doomination »

Vokalistens sideprosjekt Stone Dagger dukket opp i FB-feeden i dag via Band of the week. Ikke direkte ulikt og ganske trivelig:

ROCK!

LeifK
Poser
Poser

Post by LeifK »

FÄr si som Dundrix: Jeg liker heavy metal bedre enn doom, sÄ da blir det Stone Dagger! Helt enormt bra lÄt! Gikk runde pÄ runde i hele forrige uke. NÄr det er sagt, sÄ holder Magic Circle-skiva seg meget godt ogsÄ.

Marken
Rocker
Rocker

Post by Marken »

Stone Dagger var smÄkjett.

Hlidskjalf
Belieber
Belieber

Post by Hlidskjalf »

Handlet litt blandet drops av Jonas nylig, deriblant Magic Circle vinylen.
Solide saker og sÄpass fengende at det fester seg godt i hjernebarken.
Holder skiva seg for dere som snublet over den for to Ă„r siden?

Doomination
Poser
Poser

Post by Doomination »

Egentlig ikke for min del, men Stone Dagger har blitt storveis!
ROCK!

TOPIC_AUTHOR
Dirant
Poser
Poser

Post by Dirant »

Jeg liker skiva godt ennÄ, men synes ogsÄ Stone Dagger er ganske fett.

BingoMeister
Belieber
Belieber

Post by BingoMeister »

Stone Dagger er storveis ja. Digger vokalen.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

AddioZio
Belieber
Belieber

Post by AddioZio »

Holder seg godt her, men kunne godt tenkt meg noe nytt fra bÄde Magic Circle og Stone Dagger

Buman
Belieber
Belieber

Post by Buman »

Hoy. Magic Circle var jo herlig. Litt snytt ut av nesa til Sabbath (men hvem er ikke i det). Knalle saker. GÄtt maaaange runder nÄ.
FÄr ikke med meg alt ser jeg..siden dette var snakkis for to Är sida. Kan bare takke Hlidskjalf for Ä vekke denne trÄden til live igjen.
Skal sjekke Stone Dagger etterhvert.

Locked Previous topicNext topic