Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

FriluftslivtrÄden 3. 0

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Lich_King
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 16 Apr 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: FriluftslivtrÄden 3. 0

Post by Lich_King »

Johnny Tombthrasher wrote:Vil ta for meg Krokskogen til uken; tenker Ä gÄ fra Skansebakken innerst i SÞrkedalen.
ForelÞpig har jeg kun gÄtt til fots i omrÄdet.
Har du bil sÄ anbefales det sterkt Ä innta Krokskogen fra Damtjern eller Ringkollen. Myrene nord for LÞvlia er magiske nÄ pÄ vinteren.
Image

User avatar

Lich_King
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 16 Apr 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lich_King »

Fra telttur forrige helg, turen gikk fra Damtjern til By i Lommedalen, med overnatting nord for LÞvlia. 20 blÄ og trolsk stemning pÄ Krokskogen. Skal ikke mange meterne utenfor de oppkjÞrte lÞypene fÞr man kan gÄ helt alene. Ingen mennesker og kun elgtrÄkk og andre gnagere.

Jo nĂŠrmere man kommer Lommedalen, jo flere svette Birkenkondomer mĂžter man i lĂžypene.
Attachments
Ksk4.jpg
Ksk3.jpg
Ksk1.jpg
Image

User avatar

Lich_King
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 16 Apr 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lich_King »

Et par bilder til
Attachments
Ksk5.jpg
Ksk6.jpg
Ksk2.jpg
Image

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Fine sidelengs bilder :)

Gikk Ärets fÞrste skitur pÄ tirsdag. Ble vel 15-16 km og det holdt egentlig. Satser pÄ Ä ta en lengre tur til helgen.

Det kjipeste med Ä gÄ pÄ ski oppi her er at man blir parkert av alle de spreke 70-Äringene som har hytte her og ikke gjÞr noe annet enn Ä gÄ pÄ ski.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Lich_King
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 16 Apr 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lich_King »

Hvordan fÄr man bildene til Ä vises i originalt format? Legger de bare inn som vedlegg, og de velger selv og oppfÞre seg som tufsinger.
Image


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Leave no picture unturned!
Ja, Ă„ overnatte i vinterskogen er herlig.
Jeg og Steve overnattet pÄ Krokskogen i desember 2011 var det vel; vi mÞtte ingen pÄ turen fra Kleivstua til der vi endte opp.
Det var mer snĂž da, da, men det er vel mer snĂž i de traktene av Nordmarka enn andre steder selv om det generelt er mindre snĂž overalt i Ă„r.
Har bil, sÄ jeg skal vurdere det!
Min signatur er elendig.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Nydelige bilder

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Var ute pÄ Krokskogen i fjor vinter med en kamerat og overnatta pÄ Presthytta, som vi da mÄtte trÄkke oss gjennom skogen for Ä komme til. Var flott der ass. Rundt -12 pÄ den tida syns jeg Ä huske. Keen pÄ en tur til snart.
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

R.I.P vinter. 5 pluss, vind og regn. ImageImage


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Skitur i LÞiten almenning i dag. TÄke pÄ Hamar, men fint vÊr i fjellet.

Image
Image
Image
Image
Image
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

f**n er det mulig. Har endelig fÄtt planlagt en tur til skogs natt til onsdag, sÄ er det meldt plussgrader, kuling og regn. Alltid fett utendÞrs uansett, men regn pÄ januartur er utenfor norm.
:moon:


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Ble 35 km i dag: Skansebakken - LÞvlia - Skansebakken. Vi gikk over Dammyra, Kampeseter og Gampetjern til, og over Nibbitjern og Heggeli-vannene pÄ hjemturen.
Min signatur er elendig.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

NĂ„r skal vi sleve oss rundt i Lierskauen og ta badstu i Adams drakt, ?
Jeg vil se svetten renne nedover din brede ryggtavle...H-melka ogsÄ forsÄvidt.
Min signatur er elendig.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Image
Min signatur er elendig.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Bildet av Fenriz fra baksiden, sikkert.
Min signatur er elendig.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Skituren som var dedikert til David Copeland.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

natur esj

Var med Fattern og herja med litt vedhogst oppi lia her rett etter jul. Og japp, kan bekrefte at eg fortsatt er verdas dÄrlegaste nordmann. Ein rusletur i skauen ein sommardag er greitt nok, men eg fikser f**n ikkje Ä jobbe med samanfiltra satans greiner, snÞ, stein og drit i vegen over alt og Ä prÞve Ä slepe ein tÞmmerstokk medan eg kjemper for Ä halde balansen sÄ eg unngÄr Ä tryne i ein fjellbekk i 10 minus. Eg har ingen ting imot Ä bruke litt musklar, men lat meg gjere det pÄ eit j***a golv. Helst ein solid stÄl- eller betongdÞrk. Historisk sÄ har vi utvikla fine ting som stÄl, betong, asfalt, bilar og traktorar, diesel, dynamitt, og heile konseptet "innandÞrs" nettopp for Ä prÞve Ä fÄ litt Ordnung i dette forpulte vaset, og eg akter Ä dra full nytte av det.

Eg har alltid vore slik, trur eg. Hugser nĂ„r eg var liten at eg kun fĂžlgte med pĂ„ vĂŠrmeldinga nĂ„r det nĂŠrma seg pĂ„ske eller vinterferie, i hĂ„pet om at det skulle verte meldt full snĂžstorm i fjellet sĂ„ eg kunne fĂ„ sleppe den satans skituren. Heilt OK Ă„ vere pĂ„ hytta, men kavet for Ă„ kome seg dit kjentest liksom aldri verdt det. Kva f**n var vitsen med fri frĂ„ skulen nĂ„r vi pĂ„ dĂžd og liv skal opp i fjellet? Pluss at vi skulle jo sjĂžlvsagt berre bruke hytta som base for ENDÅ FLEIRE SKITURAR. Vi gjekk skitur for Ă„ kome oss hit, og no skal vi gĂ„ endĂ„ meir pĂ„ ski berre sĂ„ vi kan fĂ„ gĂ„tt meir pĂ„ ski?

Friluftsliv? Nei takk.


This rant was brought to you by Øl Productionstm - "The floor is what separates us from the animals"
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Johnny Bravo
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 16 Nov 2013, 00:40
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Bravo »

Øl wrote:Fotball

Hvordan har fotball blitt sÄ populÊr? Hva er det som er sÄ spennende ved Ä se 22 voksne svette menn lÞpe etter ei lÊrkule, for sÄ Ä sparke den fra seg igjen? Apport, sier vi til hunden, og da lÞper den og henter en pinne e.l. for sÄ Ä legge den fra seg igjen. En gang til? SelvfÞlgelig helt uten sammenligning.
Fotball er alt annet enn spennende. I lÞpet av 90 minutter har alle disse 22 svette menn greid det helt unike og kanskje, ja jeg gjentar KANSKJE klart Ä fÄ ballen dit den skal en til to ganger. Tilskuerne mÄ jo vÊre sportsfiskere som fisker med krok og dupp uten agn. Det ogsÄ er like spennende som Ä se maling tÞrke pÄ veggen.
Fotball er faktisk den eneste idretten hvor det skjer minst i lÞpet av den tiden den holder pÄ. Uansett hvilken ballidrett man sammenligner den med ligger fotball langt etter. Sjakk blir som en ekstremidrett i forhold.
Hvor kommer sÄ denne labradorsporten fra?
Mest sannsynlig fra Kina. Gamle kilder viser at det lenge fÞr vÄr tidsregning ble spilt et spill ved navn tsuh - kuh. Tsuh betyr sparke, og kuh betyr ball. Dette var ei lÊrkule som var fylt med hÄr. BlÊra og ventilen kom ikke fÞr et par Är senere som de fleste sikkert vet.
Hvem som kjedet seg noe sÄ inn i granskauen at han/hun dro med seg denne idiotiske tradisjonen til Europa vites ikke. Det beste som har hendt verden skjedde rundt 1700 tallet. Middelalderen gjorde nemlig slutt pÄ den store fotballinteressen. Men, sÄ dessverre var det en fortumlet gjeng i de sÄkalte engelske public schools (sikkert under et julebord) som fant ut at fotball var et glimrende spill for gutter for Ä holde fysikken oppe.
De store synderne som dro med seg denne elendigheten til Norge var mest sannsynlig to karer ved navn Salvesen og Dahl. De startet nemlig den fÞrste fotballklubben i Norge med navnet, ja legg merke til navnet, skikkelig internasjonalt, Christiania football club. De hadde nemlig studert i England, og det er sikkert der hele feilen ligger. England mÄ vÊre sÄ dÞdskjedelig land Ä studere i at du godtar det meste. Ja, tilstanden til den enkelte blir sÄ dÄrlig at du kan finne pÄ Ä dra med deg slike ulumskheter hjem.
Vel, gjort er gjort. Vi mÄ bare leve med det nÄ, og gjÞre det beste ut av situasjonen. Det som er verre er, er at jentene som hevder de er like smarte som gutter, likevel ikke kan vÊre det. Jeg har sett dem ogsÄ fly etter denne lille kula rundt pÄ grasset, og det ser ikke ut som de heller vet hvor den kula egentlig skal hen. Neida, sÄ fort de fÄr tak i den sÄ er det liksom ikke noe morsomt lenger, sÄ de bare sparker den vekk igjen.
Fotball er nok for mennesker med veldig mye fritid. Orientering mÄ jo vÊre drÞmmehobbyen til en fotballspiller. Kan virre rundt i det uendelige da ogsÄ uten Ä finne mÄlet.

Til alle foresatte med barn; Don't let you're babies grow up to be................
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!


Babymeth
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 03 Nov 2015, 17:18
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Babymeth »

InnerdalstÄrnet
Image

BlÄhÞ
Image

Locked Previous topicNext topic