Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hvilken bok leser du?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Re: Hvilken bok leser du?

Post by Antonzen »

Mye kunstneriske friheter i forhold til boka hvertfall, ikke helt overbevist.

User avatar

Lodur
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 11 Apr 2016, 13:38
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 38

Post by Lodur »

ConnorMcCloud wrote:Image
jeg elsket den boken! Stor stas å sitte på hytta å se for seg alt som skjer på utsiden av vinduet..
Skulle gjerne hatt en oppfølger.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Antonzen wrote:Mye kunstneriske friheter i forhold til boka hvertfall, ikke helt overbevist.
Jeg har kun sett halve første episode, men jeg har forstått det slik at sidehistoriene er droppet og fokuset er kun på JFK storyen i serien. Jeg hadde trodd at det var mulig å følge boken mer slavisk når det skal lages hele 8 episoder. Magien og feeling fra boken, der en nærmest kjente smaken av Root beer-en Jake smaker første gang han reiser tilbake i tid, er helt borte i serien, men produksjonsmessig ser det bra ut.

Edit: Jeg tok feil her, men jeg syns første episode er rotete og usammenhengende. Håper det tar seg opp.

Jeg er skuffet.

User avatar

Ulvir
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ulvir »

Sorgens dagbok av Roland Barthes. gode greier.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Av alle ting ble det en bok av Henning Mankell - Danselærerens tilbakekomst. Ikke Wallander historie dette. Hadde ikke altfor høy forventninger før jeg begynte å lese, men syns absolutt dette var en spennende og godt skrevet bok. Anbefales.

Nå ble det Dan Brown - tapte symbol. Har fortsatt endel billig pocket stående i hylla, men tror nok jeg kommer til å kjøpe litt nytt etter denne boka igjen.

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Fikk endelig lest Animal Farm. Og er nå snart ferdig med 23-salen av Ingvar Ambjørnsen

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Antonzen wrote:Av alle ting ble det en bok av Henning Mankell - Danselærerens tilbakekomst. Ikke Wallander historie dette. Hadde ikke altfor høy forventninger før jeg begynte å lese, men syns absolutt dette var en spennende og godt skrevet bok. Anbefales.

Nå ble det Dan Brown - tapte symbol. Har fortsatt endel billig pocket stående i hylla, men tror nok jeg kommer til å kjøpe litt nytt etter denne boka igjen.
Jeg har fått pes her før for å lese Brown og Egeland, men av og til er det herlig befriende å lese slik litteratur. Det tapte symbol er nok Browns svakeste, men god underholdning lell.

Jeg holder på Jørn Lier Horst sin serie om William Wisting. God underholdning.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Ja, er digg underholdning til tider. Trenger ikke kun lese Tolstoj. Nesten ferdig med Brown nå, syns det var ganske grei underholdning jeg. Har vel kun lest Da vincikoden og engler & demoner av han fra før.

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Nettopp begynt på Shtlm Delete av Jens Lapidus. Liker denne forfatteren veldig godt.
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Leste Prosten og hans forunderlige tjener av Arto Paasilinna nå. Skikkelig moro, har ikke lest noe av han før, men fikk blod på tann.

Leser Kompani Orheim nå. Ganske drit egentlig. Hater han Yngve merker jeg,
Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Leste Stallo for litt siden, var ikke noe for meg - selv om den tok seg litt opp etterhvert.
Nettopp ferdig med Paradisplaneten av Jørgen Brekke - helt kurrant og spennende krim i Dan Brown light stil. Litt lettlest kanskje :)

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Noen som vet hvor jeg får tak i Ivan Iljitsj' død på norsk? Finnes sikkert, men finner ikke. Lite lysten til å lese denne på engelsk egentlig.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

'Vediske skrifter' fra serien Verdens Hellige Skrifter.
Min signatur er elendig.

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Leser Ian Burma "År Null" også, utrolig interessant. En fortelling om 1945, og tiden etterpå.
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Ulvir
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ulvir »

Antonzen wrote:Noen som vet hvor jeg får tak i Ivan Iljitsj' død på norsk? Finnes sikkert, men finner ikke. Lite lysten til å lese denne på engelsk egentlig.
dersom du bor i oslo, så skal de ha den flere plasser hos deichman. hvis ikke kan du jo spørre hos det nærmeste biblioteket.

for tiden leser jeg både temple of the golden pavilion av yukio mishima og bønn for tsjernobyl av svetlana aleksijevitsj.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

User avatar

Leif
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 24 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leif »

Ulvir wrote: for tiden leser jeg både temple of the golden pavilion av yukio mishima
Akkurat lest den selv. f**n som den hersket.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Ulvir wrote:
Antonzen wrote:Noen som vet hvor jeg får tak i Ivan Iljitsj' død på norsk? Finnes sikkert, men finner ikke. Lite lysten til å lese denne på engelsk egentlig.
dersom du bor i oslo, så skal de ha den flere plasser hos deichman. hvis ikke kan du jo spørre hos det nærmeste biblioteket.

for tiden leser jeg både temple of the golden pavilion av yukio mishima og bønn for tsjernobyl av svetlana aleksijevitsj.
Takk for tips! Bor ikke i Oslo og foretrekker å kjøpe bøker jeg leser, men tanken var god ;)

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Richard Rhodes - The making of the Atom Bomb

Ganske tung, men meget interessant, bok.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

meifumado
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by meifumado »

Det er vel den klassiske boka, jeg likte veldig godt Robert Jungk sin Som tusen soler, som er en litt eldre bok om det samme temaet, veldig interessant med pionertiden rundt utviklingen av atombomben.

Holder på med Havboka til Morten Strøknes, akkurat så fin som jeg hadde håpet. Går under fagbok, men blir meir som ei fortelling om å fange hai utenfor Lofoten, barskt og vakkert. På høyde med Leviathan av Philip Hoare som er mer om hvalfangst, men som også blander inn masse fortellinger.

User avatar

Ulvir
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ulvir »

Antonzen wrote: Takk for tips! Bor ikke i Oslo og foretrekker å kjøpe bøker jeg leser, men tanken var god ;)
skal du lese eldre litteratur (særlig russiske, og verk som ikke er store hovedverk) på norsk har du veldig ofte større hell hos bibliotekene enn hos bokhandlere. Loppemarked kan også være en mulighet hvis du har tålmodighet til å vente og leite.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Locked Previous topicNext topic