Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Oslo Metal Alliance

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Topic author
tyand
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Oslo Metal Alliance

Post by tyand »

http://p3.no/pyro/metalfolket-i-oslo-sa ... more-31455

Tsja. Det finnes da allerede miljø(er) i Oslo- og omegn som gjør ting. Janteloven i meg sier også at dette vil ligge nede allerede om et år. Hjelper heller ikke på en klam tilstedeværende harryfaktor rundt det hele; Skuret, De Villes, metalcore, "dødsmetall". For all del, veldig bra tiltak, men virker som om denne alliansen har lite kjennskap til andre delere av Oslo. I hvert fall denne delen av Screamforumet.

Andre tanker og innspill?

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Jeg har bestemt meg for å ikke være så jantelov og negativ hele tiden så jeg holder pent kjeft.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Bija
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Harry navn, men potensielt kult med en scene med fler konserter for demoband. Homsete det “level the playing field"-mantraet. Band som har noe å melde kommer seg opp og frem(eventuelt forblir undergrunnsperler, som forsåvidt ikke er negativt). Communist Heavy Metal Pussies.

Mood: Mildly Sceptical

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten

TMU 2014

BlueGrot
Rocker
Rocker
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Enig med tmu og B!

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Legg ned heile greia.

Sjå på skjorta til fyren, da.

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

Bija
Poser
Poser
Mood:

Post by Bija »

Ser ut som en kis som går med sånn ultrateit militærcap alle halv-metalheads gikk med for noen år sida som nå har blitt SÅÅÅ ut. Gode odds for Mastadon-patch.

MEN! La oss vente og se a, gutta! \m/

Punkebija
Hater staten
Hater snuten

TMU 2014

DJGADD
Poser
Poser
Mood:

Post by DJGADD »

De fleste subsjangere av metall og punk har til dels sitt eget publikum. Oslo er en splitta scene, og det er altfor få folk på konsert. Så langt er jeg enig. Om disse gutta skal klare å samle folk er jeg mer usikker på. De ønskes lykke til, selv om scener for små band er viktigere enn at Parkway Drive fyller John Dee :).

:moon:

Lothar Schramm
Poser
Poser
Mood:

Post by Lothar Schramm »

"Splittelse i miljøet"? Det bunner i at metalcore/moderne metal osv. er dritt. Han får heller begynne å høre på god musikk i stedet.

http://www.noposersplease.com
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo

"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Da var konseptet lagt dødt.

Next! :arrow:

Image

Dirant
Poser
Poser
Mood:

Post by Dirant »

Ser ikke på en samling av "miljøet" som et mål, denne metal-broderskapsholdningen er bare p**s. Jeg liker ikke det samme som dem, og om jeg gjorde det hadde ikke det alene vært noen grunn til at vi skal være gode busser.

Jeg ikke negativ til innsatsvilje og initiativ og alt det der, det er vel og bra, skal ikke klage et sekund over det de gjør, men denne sutringa over at band som Lamb of God ikke er godtatt av undergrunnen og snakk om splittelse og splid er den rene paranoia basert på en slags forestilling om at alt med fuzzgitar er det samme. Det er det ikke. Prøv igjen.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Topic author
tyand
Poser
Poser
Mood:

Post by tyand »

Veldig enig. Det er ikke implisitt at jeg kan like en person jeg ser på gata, eller ha mye til felles, fordi begge har Maiden-skjorte på, liksom.

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

Bija
Poser
Poser
Mood:

Post by Bija »

RUN TOOO THE HIIIIIIIIILLS

Punkebija
Hater staten
Hater snuten

TMU 2014

DJGADD
Poser
Poser
Mood:

Post by DJGADD »

Dirant wrote:

Ser ikke på en samling av "miljøet" som et mål, denne metal-broderskapsholdningen er bare p**s. Jeg liker ikke det samme som dem, og om jeg gjorde det hadde ikke det alene vært noen grunn til at vi skal være gode busser.

Jeg ikke negativ til innsatsvilje og initiativ og alt det der, det er vel og bra, skal ikke klage et sekund over det de gjør, men denne sutringa over at band som Lamb of God ikke er godtatt av undergrunnen og snakk om splittelse og splid er den rene paranoia basert på en slags forestilling om at alt med fuzzgitar er det samme. Det er det ikke. Prøv igjen.

Lamb of God og Parkway drive er jo bare frustrerende fordi de er så store i resten av europa at det er umulig å gå i null ved å booke slikt til Norge, men det er ikke noe start savn for mange her inne.

Men Oslofolk er picky der mange mindre steder har et publikum som kommer litt mer uavhengig av hva som spiller. Skal jo bare til Drammen for at folk gå på konsert fordi det er konsert selv om det ikke er favorittbandet eller øvingskompiser som spiller. Men så lenge det er 5 metall/rock-konserter i uka i Oslo så er det kanskje dømt til å blir slik.

:moon:

snokslam
Poser
Poser
Mood:

Post by snokslam »

Skjønner idéen, men;

Så langt jeg forstår er det en relativt homogen og intern samling band som spiller første konsert, hvem forventer man da skal dukke opp? Kan man ikke like gjerne si at alle metalfolka i Oslo skal komme hver gang metallband spiller på Revolver?

Gjør det noe at litt av metallverdnen forblir undergrunn?

Digitus Impudicus!

Dirant
Poser
Poser
Mood:

Post by Dirant »

For å være j****g brille er et halvfullt John Dee flere tilskuere per capita enn 2500 mennesker i Tyskland.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Lothar Schramm
Poser
Poser
Mood:

Post by Lothar Schramm »

DJGADD wrote:
Dirant wrote:

Lamb of God og Parkway drive er jo bare frustrerende fordi de er så store i resten av europa at det er umulig å gå i null ved å booke slikt til Norge, men det er ikke noe start savn for mange her inne.

Men Oslofolk er picky der mange mindre steder har et publikum som kommer litt mer uavhengig av hva som spiller. Skal jo bare til Drammen for at folk gå på konsert fordi det er konsert selv om det ikke er favorittbandet eller øvingskompiser som spiller. Men så lenge det er 5 metall/rock-konserter i uka i Oslo så er det kanskje dømt til å blir slik.

Drammen? Vi har spilt der med Diskord for noen år siden, og det var sju betalende, hvorav fire var alkiser som skulle inn i sjappa uansett (vi har riktignok spilt der en annen gang også, på rusfri ungdomsklubb med Koldbrann, og det var en langt større suksess). Oslo har, på tross av at det er en liten by i utkanten av Europa, masse konserter (og muligens verdens høyeste antall rock-/metal-puber per capita). De som mener det skjer for lite i Oslo burde stikke fingeren i jorda. Og de som arrangerer konserter i Oslo bør være sjeleglade for at det dukker opp så mye folk som det gjør.

http://www.noposersplease.com
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo

"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."

Olsen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Olsen »

Dirant wrote:

For å være j****g brille er et halvfullt John Dee flere tilskuere per capita enn 2500 mennesker i Tyskland.

Poeng.

"For pokker; et av verdens største metalcore-band, Parkway Drive, klarte ikke selge ut John Dee engang!" Er dette publikum sin skyld?

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Lothar Schramm wrote:

Drammen? Vi har spilt der med Diskord for noen år siden, og det var sju betalende, hvorav fire var alkiser som skulle inn i sjappa uansett.

Haha!

Image

fantomas
Poser
Poser
Mood:

Post by fantomas »

Olsen wrote:

"For pokker; et av verdens største metalcore-band, Parkway Drive, klarte ikke selge ut John Dee engang!" Er dette publikum sin skyld?

De bør spille bedre musikk, ev. kjenne sine begrensninger og bookes inn på mindre steder. Kjelleren på Revolver er sikkert passende. Blir jo tilnærmet fullt der på de fleste thrash/heavykonsertene. Jeg drar ikke for å se metalcore, eller noe annet som kalles -core, om billetten stemples på ryggen min med spikerpistol. Søppelmusikk, men sikkert hyggelig for folk som liker slikt.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

Olsen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Olsen »

fantomas wrote:
Olsen wrote:

De bør spille bedre musikk, ev. kjenne sine begrensninger og bookes inn på mindre steder. Kjelleren på Revolver er sikkert passende. Blir jo tilnærmet fullt der på de fleste thrash/heavykonsertene. Jeg drar ikke for å se metalcore, eller noe annet som kalles -core, om billetten stemples på ryggen min med spikerpistol. Søppelmusikk, men sikkert hyggelig for folk som liker slikt.

Ser for meg at de allierte kommer til å syte høyt og lenge (via Pyro) når det kommer femten stk. på den første konserten de arrangerer. Vi har å møte opp for at ikke miljøet skal vannes ut! :roll:

Locked Previous topicNext topic