Celtic Frost - uttale?
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Celtic Frost - uttale?
Det har alltid vært uklarhet i hvordan man uttaler Celtic Frost. Noen uttaler det med "k" og andre med "s".
Selv hører jeg til sistnevnte kategori, da dette ligger mest naturlig for meg uttalemessig. Hva med dere andre?
Selv hører jeg til sistnevnte kategori, da dette ligger mest naturlig for meg uttalemessig. Hva med dere andre?
Dette var hardt diskutert på det gamle forumet. Sperminator med flere mente at det skal uttales med S, mens KFD var beinhard på K-lyden.
Det viste seg til slutt at bandet selv uttalte navnet med S-lyd i begynnelsen av karrieren, men at de etterhvert gikk over til K-lyd etter påvirkning av amerikanere. Sånn sett er vel begge måter å uttale navnet korrekt.
Oppsummert kan man si at de som liker skikkelig Celtic Frost, dvs. "Morbid Tales", "To mega therion" og "Into..." sier "Seltic Frost", mens de som fortrekker "Cold Lake" perioden, slik som KFD, uttaler navnet med K.
Det viste seg til slutt at bandet selv uttalte navnet med S-lyd i begynnelsen av karrieren, men at de etterhvert gikk over til K-lyd etter påvirkning av amerikanere. Sånn sett er vel begge måter å uttale navnet korrekt.
Oppsummert kan man si at de som liker skikkelig Celtic Frost, dvs. "Morbid Tales", "To mega therion" og "Into..." sier "Seltic Frost", mens de som fortrekker "Cold Lake" perioden, slik som KFD, uttaler navnet med K.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.
-
- Belieber
- Mood:
OnkelOnd wrote:Espen kom vel med fasiten tidligere.
Fotballklubben heter Seltic mens bandet og "kulturen" heter Keltic.
Helt riktig, i følge kamerater i Partick
-Excuse me, Miss. Are your children twins?
-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?
-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice
-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?
-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice
-
- Belieber
- Mood:
Trudde også det var valgfritt, da C vanligvis uttales som S..men samma det..jeg sier seltic frost. så får andre si hva de vil.
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?
-
- Rocker
- Mood:
Hører på mer black metal i uka enn du noen gang har gjort, din pingle av en Elvis-wanna-be!Stian wrote:Runar wrote:I følge ordboken min er dette valgfritt. Selv går jeg for s-lyden.
Celt·ic [kéltik, séltik]
Du er Maiden-fan. Tror ikke vi skal blande inn deg i black metal.
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
-
- Beli
- Mood:
M-77 wrote:Dette var hardt diskutert på det gamle forumet. Sperminator med flere mente at det skal uttales med S, mens KFD var beinhard på K-lyden.
Hehe, glimrende resonnement!
Runar wrote:Hører på mer black metal i uka enn du noen gang har gjort, din pingle av en Elvis-wanna-be!Stian wrote:Runar wrote:I følge ordboken min er dette valgfritt. Selv går jeg for s-lyden.
Celt·ic [kéltik, séltik]
Haha, dagens tordentale.
Stian wrote:Runar wrote:I følge ordboken min er dette valgfritt. Selv går jeg for s-lyden.
Celt·ic [kéltik, séltik]
haha! Jeg lo faktisk av den
on topic - K is the way to go!
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times