Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Norge ikke lenger på topp når det gjelder Black Metal?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Er Norges storhetstid over?

Norge er fortsatt best!
78
57%
Norge er ligger på lik linje med andre land
26
19%
Andre land er bedre!
34
25%
 
Total votes: 138
User avatar

Vlad
Belieber
Belieber
Posts: 58
Joined: 03 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vlad »

90% av svart metallen jeg hører på er norsk..Hvorfor? Best vokal,fetest melodier (lite som slår folkemelodier i black metal drakt)..egen feeling syns jeg.. :P
En af dem er Kim Jubas på 33 år, der drømmer om en tilværelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver foreløbig. Han har alene i løbet af det seneste halve år haft fem voldsepisoder.

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Jeg hører mest på norsk black metal, men det er mest fordi jeg synes nye ting er skummelt.
hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Vet ikke hvor mange nye BM band norge kommer med for tiden, men vi kommer alltid til å ha de legendariske ;)

User avatar

Mephistofeles
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mephistofeles »

Mye bra Norsk, men er enig med Tenebres i at det tilsettes for mye heavy for tiden. Dessuten er Finland sinnsykt høyt oppe på lista for min del:
Clandestine Blaze, Satanic Warmaster, Azaghor, Tortutium, Dead Reptile Shrine... Noe måtte de jo ha for å veie opp for Nightwish...

Men Norge har hatt de beste Black Metal bandene som noensinne har eksistert, synd de fleste er oppløst/har blitt "originale".


kariapneseth
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 12 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kariapneseth »

Er det bare jeg som finner problemstillinga litt småvanskelig. Jeg mener... er det så lett å rangere black metal etter hvilket land de kommer fra? :?
Bobby Briggs: Mr. Horne, I have a great admiration for you.
Ben Horne: Admiration is for poets and dairy cows, Bobby.

User avatar

Harvest
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 08 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Harvest »

Mephistofeles wrote:Azaghor

Azaghal?
Image

User avatar

Fenrizia
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 06 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Fenrizia »

kattefisk wrote: Funeral Mist er så milevis mye bedre enn alt som kommer fra Norge, så Sverige gjør det iallefall bedre enn Noreg.

Det er f**n meg sant!

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

babymetal wrote:Er det bare jeg som finner problemstillinga litt småvanskelig. Jeg mener... er det så lett å rangere black metal etter hvilket land de kommer fra? :?

Ja.

"Finns itj bra musikk på norsk... d e så dumt... må vårrå på engelsk da!"
Image

User avatar

hazez
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 02 Aug 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hazez »

US/Ukraina
Image

User avatar

Mephistofeles
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mephistofeles »

Harvest wrote:
Mephistofeles wrote:Azaghor

Azaghal?

Ja h*****e, trøtt i dag.

User avatar

DisgustingSemla
Belieber
Belieber
Posts: 27
Joined: 28 Nov 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DisgustingSemla »

Norge har jo fortsatt de større banda som Darkthrone, Mayhem, Immortal, Carpathian Forest osv. som trekker opp. Men om Norge ikke har blitt tatt igjen, så har vi hvertfall fått ekstremt gode konkurrenter fra land som Sverige og Finland. Kommer vel helt ann på smak og behag fra person til person innafor black metallen. Men jeg vil fortsatt si at Norge, om ikke øverst, ligger blandt toppen.
The Countess laughs and sips her wine.

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

smaafaen wrote:Norge har jo fortsatt de større banda som Darkthrone, Mayhem, Immortal, Carpathian Forest osv. som trekker opp.

Uinteressant, dårlig, oppløst, uinteressant.
Flere gode nye fra Norge, dog, samt en del små som har gidd seg...?
Image

User avatar

MCMLXXXII
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 31 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MCMLXXXII »

Hva er det med å trekke fram 1 år gamle tråder? Spesielt når man ikke har noe nytt og interessant å komme med.
Forsåvidt artig å se at enkelte bruker har fått en litt annen attitude i løpet av året.

User avatar

Twisted
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Twisted »

Count_Darcon wrote:Diabolical Breed, anyone?
Diabolical Breed ja, hehehe. Er ikke dere på topp når det gjelder primitiv symfonisk Black Metal så vet ikke jeg. Hvor lenge må vi vente til den nye skiva, forresten?

Ellers kan jeg nevne noen andre norske band som nesten er like interessante, som f.eks: 1349, Carpathian Forest, Dødheimsgard, Furze, Subliritum og, Throne of Katarsis.

Så har vi jo de gamle traverne i form av Darkthrone, Enslaved, Gorgoroth, Mayhem og Satyricon.

Men ettersom Limbonic Art er lagt ned må jeg si at det er Diabolical Breed jeg har mest tro på når det gjelder norsk bm.
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

smaafaen wrote:Norge har jo fortsatt de større banda som Darkthrone, Mayhem, Immortal, Carpathian Forest osv. som trekker opp. Men om Norge ikke har blitt tatt igjen, så har vi hvertfall fått ekstremt gode konkurrenter fra land som Sverige og Finland. Kommer vel helt ann på smak og behag fra person til person innafor black metallen. Men jeg vil fortsatt si at Norge, om ikke øverst, ligger blandt toppen.

Du har vært et stykke bakover i arkivet ser jeg.
Norge er ikke som det en gang var innen black metal, men man kan ikke
forvente fete utgivelser i 20 år heller.

User avatar

Slagmaur
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Slagmaur »

Vist utenlandske band blir akseptert av Nordmenn vil også andre "fans" følge etter. Synes Norge,Sverige å Finland kan dele scenen. Amerikanske band suger k*k uansett musikk. De er fortsatt amerikanere. Svartmetall for Nordmenn og Nordmenn for svarmetall

User avatar

Manbearpig
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 31 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Manbearpig »

Slagmaur wrote:Vist utenlandske band blir akseptert av Nordmenn vil også andre "fans" følge etter. Synes Norge,Sverige å Finland kan dele scenen. Amerikanske band suger k*k uansett musikk. De er fortsatt amerikanere. Svartmetall for Nordmenn og Nordmenn for svarmetall

HAHAH, snakk om å utelukke mye musikk pga land. Norge har tapt seg mye dog. Drit lei av standar norsk bm.

User avatar

Sabizz
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sabizz »

Akkurat nå syns jeg faktisk Columbia er best. (Inquisition, enkel, men genial bm og Internal Suffering, dm, smakebiten fra nyeste skiva knuser alt). Norge var best når Ulver og Burzum, dvs en stund siden.

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Slagmaur wrote:Vist utenlandske band blir akseptert av Nordmenn vil også andre "fans" følge etter. Synes Norge,Sverige å Finland kan dele scenen. Amerikanske band suger k*k uansett musikk. De er fortsatt amerikanere. Svartmetall for Nordmenn og Nordmenn for svarmetall

håper dette er ment som spøk.

User avatar

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

Hvorfor gidder dere å bry dere, kan dere ikke bare innse toget for BM som sjanger har gått for lengst? BM anno 2006 er komplett håpløst. Hvorfor bedrive tiden sin med fjollete UG-triks som begynte å bli latterlige allerede for 12-13 år siden?
Finn på noe annet! Vi trenger ikke musikalske anakronismer, vi trenger utvikling. Progresjon, ikke stagnativ indianerholdning. Sjangere oppsto pga eksperimentering, ikke konservatisme.

Vi trenger ikke BM i 2006. Komplett overflødig musikk, som for lengst har blitt en pakke. Vi trenger ingen scene.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!

Locked Previous topicNext topic